מצוד אחר המחבלים: גורם צבאי בכיר אמר הערב (שישי) כי נעשים מאמצים מודיעינים נרחבים כדי לאתר את מבצעי פיגוע הירי שאירע היום בכביש 60 בו נרצח תושב עתניאל, מיכאל מרק ונפצעו אשתו ושניים מילדיו. לדברי הגורם הבכיר, "נכון לרגע זה לא ידוע לאן נמלטו היורים". על הפיגוע עצמו הוסיף הגורם כי נסיבות הירי עדיין בחקירה: "אנחנו יודעים להגיד שזה ירי ככל הנראה מרכב חולף שפתח באש כבדה יחסית לעבר המשפחה".



על מנת להגיע למחבלים, מוקדם יותר היום הטיל צה"ל כתר מלא על חברון ועל כפרי הסביבה, לראשונה מאז מבצע "שובו אחים" בשנת 2014. "מסתובבת בחברון חוליית ירי, אנחנו צריכים לשים יד על החוליה, אחרת יהיה עוד פיגוע ירי", אמר הגורם הצבאי. לדבריו, "הכתר מייצר מודיעין, המודיעין מנהל את השטח, והשיטה הזו בדרך כלל הובילה אותנו לשים יד על המפגעים".



עוד התייחס הגורם הצבאי לתגבור הכוחות באיו"ש ואמר: "תגברנו את איו"ש בגדודים של חטיבת הצנחנים ובגדוד 13 של גולני והטלנו כתר על כל מרחב חברון, על כל המרחב העירוני והכפרי, כדי לשבש שם את התנועות ולעצור את הרצף הזה. אנחנו מרשתים את הצירים, עושים פעילות היקפית גדולה מאוד, עולים על מאות יעדים. המאמץ עכשיו הוא לקטוע את רצף האירועים".



בתוך כך הבהיר הגורם הבכיר כי ננקטו פעולות גם באזור ירושלים והר הבית. "העלינו את הגיל של הכניסות לירושלים. בדרך כלל יש עשרות אלפים שעולים הלילה להר הבית וחוזרים הביתה מחר, והרצון שלנו הוא להכניס אותם בלי לפגוע בצירים ובלי לייצר פיגועים. תגברנו את הצירים, ובעצם את כל נקודות התורפה ביו"ש, את הצירים, את היישובים, את כל מוקדי החיכוך, כל מה שקשור במגע עם פלסטינים הוא עכשיו במוקד המאמץ שלנו, עם הרבה מאוד מודיעין שמפעילים בשטח ביחד עם השב"כ, כדי לוודא שהצעדים האלה אפקטיביים ושנקטע את רצף הפיגועים".



זירת פיגוע הירי בדרום הר חברון. צילום: טוויטר
זירת פיגוע הירי בדרום הר חברון. צילום: טוויטר




כזכור, מוקדם יותר היום בוצע פיגוע ירי בכביש 60, סמוך לצומת אדוריים כ-15 ק"מ דרומית לקריית ארבע. כתוצאה מהפתיחה באש, התהפך הרכב ונפגעו ארבעה בני משפחה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של האב, מיכאל מרק (48). אם המשפחה, חוה מרק, גם היא בשנות ה-40 לחייה נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים עם פגיעה חודרת בפלג גופה העליון, כשהיא מורדמת ומונשמת. ילדיהם של בני הזוג, שנכחו עמם ברכב נפצעו גם הם, נערה בת 14 נפצעה באורח בינוני עד קשה עם חבלת בטן ונער בן 15 נפגע באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. 



לאחר הפיגוע הוחלט כי הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר בצאת השבת כדי לדון ברצף אירועי הטרור שהתרחשו ביומיים האחרונים. במקביל, הורה שר הביטחון, אביגדור ליברמן לשלול את כל היתרי העבודה של תושבי כפר בני נעים שממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע, שבו נרצחה הנערה הלל יפה אריאל ז"ל וכן המחבלת שביצעה את ניסיון הפיגוע הבוקר במערת המכפלה




כוחות רפואה בזירת הפיגוע בכביש 60. צילום: טוויטר
כוחות רפואה בזירת הפיגוע בכביש 60. צילום: טוויטר