בעקבות ההתדרדרות במצב הביטחוני: צה"ל סיים להזרים גדודי חי"ר לצורך תגבור באזור יהודה ושומרון ובמהלך הלילה (שבת) נכנסו כוחות רבים למספר כפרים לביצוע מעצרים. עד כה נעצרו מספר פלסטינים שהועברו לחקירת השב"כ. במקביל, נעשים מאמצים רבים לאתר את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי אתמול על ציר 60 בו נרצח מיכאל מרק מעתניאל, אולם עד כה הם טרם נעצרו. גורם ביטחוני אמר ל"מעריב אונליין": "נגיע למבצעי הפיגוע, אנו פועלים כרגע בשטח כולל במישור המודיעיני". במספר כפרים היו עימותים עם כוחות צה"ל, בחברון היו הפרות סדר וכך גם בכפר יאטה ולא היו נפגעים לכוחותינו, הפלסטינים דיווחו על מספר פצועים כתוצאה מאמצעים לפיזור הפגנה.



ההתדרדרות במצב החלה ביום חמישי ברצח הנערה בת ה-13.5, הלל יפה אריאל מקריית ארבע, נמשכה בפיגוע טרור בשוק בנתניה, ביום שישי מחבלת שלפה סכין על לוחמי משמר הגבול וחוסלה במערת המכפלה והסתיימה ברצח מיכאל מרק בדרום חברון ופציעתה הקשה של אשתו ופציעות קלות של שני ילדיהם. בעקבות זאת נקטה ישראל בצעד שנמנעה ממנו בעשרת החודשים מאז החל גל הטרור הנוכחי - היא הטילה כתר נרחב על הר חברון, הגדול ביותר מאז מבצע "שובו אחים" לפני שנתיים.



מיכאל מרק. צילום: איציק כהן
מיכאל מרק. צילום: איציק כהן



כזכור, מיכאל מרק, מנהל ישיבת עתניאל נרצח בפיגוע הירי בכביש 60 ואשתו נפצעה באורח קשה. הירי בוצע לעבר רכב בכביש 60, סמוך לצומת אדוריים כ-15 ק"מ דרומית לקריית ארבע. כתוצאה מהפתיחה באש, התהפך הרכב ונפגעו ארבעה בני משפחה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של מרק ואם המשפחה, כאמור, נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים עם פגיעה חודרת בפלג גופה העליון, כשהיא מורדמת ומונשמת. ילדיהם של בני הזוג, שנכחו עמם ברכב נפצעו גם הם, נערה בת 14 נפצעה באורח בינוני עד קשה עם חבלת בטן ונער בן 15 נפגע באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. לאחר האירוע, כוחות הביטחון פתחו בסריקות אחר המחבלים כשככל הנראה בוצע הירי מרכב חולף. על פי דיווח בערוץ 10 בוצע ירי מסיבי לעבר רכבה של המשפחה, כשכנראה נורו כ-20 קליעים לעבר קדמת הרכב. על רקע הפיגוע הוחלט כי הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר בצאת השבת.



בתוך כך, צה"ל תקף ברצועת עזה במהלך הלילה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע אמש לעבר שטח מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא ביצע את המתקפה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. על פי ההודעה, התקיפות כוונו כלפי ארבע מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמא"ס בצפון ובמרכז רצועת עזה.



נפילת הרקטה בשדרות. צילום: מודיעין ארצי
נפילת הרקטה בשדרות. צילום: מודיעין ארצי



התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע אמש לעבר העיר שדרות ופגע במבנה בעיר. עודף נמסר מדובר צה"ל כי "צה"ל יוסיף לפעול בעוצמה כנגד כל גורם המפעיל טרור נגד מדינת ישראל ותושביה ולשמירת השקט ביישובי הדרום. האחריות לאירוע מוטלת על ארגון הטרור חמא"ס באופן בלעדי והוא שיישא באחריות לכל הנעשה בתחומי רצועת עזה".