נלחמים בהסתה: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, החליט היום (ראשון) לאסור על מושל חברון, כאמל אחמד חסן חמיד, להיכנס לארץ. זאת לאחר שהמושל ביקר בבית משפחתו של מוחמד נאסר טראיירה, תושב בני נעים, המחבל שרצח את הנערה הלל יפה אריאל בקריית ארבע ביום חמישי.



בפוסט שפרסם אלוף מרדכי, הוא אישר כי נשללו זכויותיו של המושל ואפשרות כניסתו לישראל: "לתמיכה בטרור יש הרבה ביטויים. אתמול ביקר מושל חברון כאמל חמיד את משפחות המחבלים מבני נעים. ביקור המשפחות הוא כהסכמה לרצח המתועב ומעודד לטרור", כתב אלוף מרדכי. "מה המסר? האם מושל חברון מביע תמיכה ברוצח ילדה בת 12? אנו מצפים מההנהגה הפלסטינית לקחת אחריות ולקרוא לרגיעה וסובלנות. ישראל לא תסייע לתומכים בטרור".



אלוף יואב (פולי) מרדכי. צילום: רוני שוצר, פלאש 90
אלוף יואב (פולי) מרדכי. צילום: רוני שוצר, פלאש 90



עם זאת, בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" הכחיש המושל חמיד את העובדה שהוא בכלל מחזיק בתעודת VIP המאפשרת את כניסתו לישראל והוסיף: "אין לי מה לעשות בישראל". עוד אמר המושל חמיד כי ביקורו בסוכת האבלים בבית המשפחה נערך מטעמים חברתיים ודתיים, ואינו נושא משמעות מדינית או מעיד על עמדה. לדברי חמיד, ישראל היא שאחראית להגברת המתח והאלימות בצעדים שהיא נוקטת. הוא הוסיף כי ממילא אינו מקבל זכויות או הטבות כלשהן מתוקף תפקידו.



כזכור, ביום חמישי בבוקר חדר המחבל מוחמד נאסר טראיירה מבני נעים להתנחלות קריית ארבע כשקפץ מעל גדר היישוב, פרץ לביתה של הלל יפה אריאל ורצח אותה בשנתה באמצעות דקירות סכין.