בעקבות הסתה כנגד צוות התביעה במשפטו של אלאור אזריה, בצה"ל החליטו לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים לאבטחתם. הקצינים זומנו היום (חמישי) לתדרוך בנושא הגנה מפני תקיפות. במהלך התדרוך הסבירו לצוות ההגנה מאלו מצבים להתרחק והיכן עליהם לשים תשומת לב מיוחדת לביטחונם. בנוסף, במכשירי הטלפון הסלולארי שלהם הותקנה אפליקציה שבנגיעה אחת תאותת לצה"ל במצב מצוקה.

חידוד הנהלים בא יומיים לאחר שאביו של החייל התפרץ לעבר צוות התביעה באולם הדיונים ותקף אותם בחריפות. האב צ'רלי התפרץ לעבר הצביעה ואמר "קצינים מנסים לשמור על התחת שלהם. איפה הגענו? בגללם שלחתי את הבן שלי למחבלים, בשביל זה אני משרת את המדינה 33 שנה. הם יודעים מה זה חברון? הם היו פעם בחברון? הם מעולם לא נגעו בנשק. התובעים, הם כולם ג'ובניקים, אני לא אשתוק. כל השקרים ייצאו החוצה רק משפט צדק. אני לא מרגיש שזה משפט צדק. מנסים לתפור לילד שלי תיק. לא צריך להיות חוקר במשטרה 33 שנה כדי לדעת את זה".
עוד הוסיף האב בזעם לעבר התובע "תקראו את הפרוטוקולים. מישהו מושך בחוטים כי התובעים היו צריכים מזמן להגיב ולרדת מהעץ ששמו להם". אחד מבני המשפחה קרא לתובע במשפט, סא"ל ועו"ד נדב ויסמן "אם יש לך כבוד תתפטר מהתיק". עו"ד ויסמן לא נשאר אדיש ופנה אל השופטת וקרא לה לגנות את ההתנהגות. השופטת אל"ם מיה הלר גנתה את ההתנהגות והזהירה את בני המשפחה שלהבא יורחקו מהאולם.  


 
 
מחר ייצא סמל אלאור אזריה לחופשה של סוף השבוע בביתו. זוהי הפעם השנייה מאז התפוצצה הפרשה שאלאור יצא לביתו. ביום ראשון יחזור החייל למעצר פתוח בבסיס נחשונים של חטיבת כפיר. 
 
ממשפחת סמל אלאור אזריה נמסר: ״הפרקליטות, באמצעות דובר צה״ל, לא בוחלת בשום אמצעי על מנת לנסות ולייצר דעת קהל עוינת נגד אלאור שזוכה לתמיכה ציבורית רחבה. מדהים ומדאיג לראות איך המערכת פועלת נגד לוחם בצה״ל, תוך התנהלות צינית ומקוממת. ככל הנראה את המצוקה הראייתית וקריסת התיק מתרגמים בתביעה ליצירת מציאות מדומה - כביכול הסתה חריגה ברשת המצדיקה שינוי באורח החיים של התובעים - דבר שאין לו כל אחיזה במציאות. המשפחה מגנה הסתה של בודדים מכל סוג שהוא, אך הצגת הדברים על ידי דובר צה״ל כאילו מדובר בתופעה היא עיוות מקומם של המציאות שמטרתה אחת - לפגוע בחייל״.