היסטוריה נרשמה השבוע בחיל האוויר, שהקים מחדש את גדוד 66 קלע דוד, שצפוי לקלוט עד סוף השנה את מערכת יירוט הטילים לטווח בינוני שרביט קסמים

המג"ד סא"ל קובי, אמר ל"מעריב־השבוע": "הגדוד החדש נשען על גדוד ותיק מאוד במערך ההגנה האווירית, גדוד 66, שהתחיל את דרכו במערך הנ"מ בראשית שנות ה־70 עם תותחי וולקן. לימים הוחלט שכשנקלוט את מערכת שרביט הקסמים, נקים את הגדוד מחדש וזה קרה השבוע (יום שני - נ"א)". 
 
בחודשים הקרובים יעמלו בגדוד לסיים את הקמת התשתיות לקליטת המערכת, שצפויה לספק הגנה אווירית בטווח שבין מערכת כיפת ברזל לחץ. עם כניסתה של קלע דוד לפעילות מבצעית, לישראל יהיה מענה מלא וכמעט הרמטי לאיומי טילים. 
 
מפקד הגדוד מדביק את סמל החיל והגדוד על מערכת הטילים שרביט קסמים
מפקד הגדוד מדביק את סמל החיל והגדוד על מערכת הטילים שרביט קסמים

 

לדברי סא"ל קובי, "המערכת כבר נמסרה בחלקה לחיל האוויר, לאחר ניסוי מוצלח בנובמבר 2015. ברגע שנבין שאנחנו יכולים לקחת אחריות מבצעית, נקלוט את המערכת במלואה. אנחנו גם קולטים מערכת נשק חדשה בעולם, וגם עוסקים בהכשרה בכל הרבדים, קולטים כוח אדם ומגדירים תפיסות הפעלה, עיסוק רב בתשתיות ובבניין הכוח". 
 
יש לציין כי מכיוון שלא ניתן להתאמן על טילים חיים, למעט בניסויים אחת לכמה חודשים, החיילים בגדוד עוברים הכשרות בעיקר בסימולטורים. בסיס האם של גדוד 66, קלע דוד, יהיה במרכז הארץ, אולם המערכת תנדוד בכל הגזרות והגבולות ותעבור מספר ניסויי שטח. 
סמל קלע דוד
סמל קלע דוד