שני חיילי צה"ל נהרגו ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קשה וקל בתקרית ביטחון חמורה שאירעה הבוקר במוצב מג'דל שאמס שליד החרמון ברמת הגולן, במהלכה פוצץ רימון מסיבות שאינן ידועות, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. ההרוגים הם סמל שלמה רינדנאו, לוחם בגדוד "אסף" בעוצבת "עקבות הברזל", בן 20 המתגורר בשדה יואב ובני משפחתו מניו ג'רזי וסמל-ראשון חוסאם טאפש, נהג בחטיבת החרמון, בן 24 מבית ג'אן.

האירוע התרחש כשג'יפ צבאי עצר ליד הבטונדות של המוצב, והלוחמים במקום החלו לנהל שיחה אשר במהלכה נהג הרכב, חייל מילואים, ירד ממנו כשהוא מחזיק רימון בידו. הנהג הקיף את הרכב תוך כדי ששוחח עם שאר החיילים על הרימון, ובאותם הרגעים דלתו של מפקד הרכב הייתה פתוחה ובין קיר הבטונדה לג'יפ עמד חייל נוסף. בשלב זה, התרחש פיצוץ כבד שהרג את החייל שעמד בצד הרכב ואת המילואימניק שהחזיק את הרימון. כמו כן, מפקד הרכב נפצע באורח קשה וחייל נוסף שנפגע מההדף נפצע באורח קל. 

חוסאם טאפש
חוסאם טאפש
 
מצה"ל, שהחל את חקירת האירוע, נמסר כי נסיבותיו אינן ברורות וכי לא ידוע מדוע אותו חייל מילואים החזיק את הרימון. ככל הנראה, הנסיבות הישירות למקרה הקשה הן ההתעסקות של אחד מהם עם הרימון, על רקע שכאמור לא ברור. יש לציין כי אחד ההרוגים, הנהג שהחזיק את הרימון בידו, חזר לשירות צבאי לא מזמן לאחר שסיים את חובתו האזרחית. 
 
רוב החיילים שנכחו באירוע נפגעו, דבר זה מקשה על הצבא לנהל את החקירה. בשל כך, צוות המומחים שמינה מפקד פיקוד הצפון האלוף אביב כוכבי, בראשות מפקד חטיבת "אלכסנדרוני", אלוף-משנה יואב ירום, צפוי בשעות הקרובות להגיע אל בתי החולים ולתחקר שם את החיילים. 
 
 
 







 

ישי רוזאלס נהרג מפצמ"ר בדרום הארץ



לפני כחצי שנה אירעה תאונת אימונים קשה מאוד בבסיס האימונים הצה"לי צאלים שבדרום הארץ. בעקבות התאונה נהרג קצין צה"ל, סרן ישי רוזאלס מבית מאיר, אשר שירת בגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר. רוזאלס נהרג כתוצאה מפיצוץ פגז מרגמה במהלך אימון של קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, כאשר נורה בשוגג פצמ"ר תועה. 


הפצמ"ר התפוצץ ורסיס ממנו עף ופגע בראשו של סרן רוזאלס, שלקח חלק בתרגיל מקביל. רוזאלס נפצע אנושות ומאמצי ההחייאה בשטח לא צלחו, ולאחר מכן נאלצו לקבוע את מותו. חייל נוסף נפצע באורח קל עד בינוני ופונה באמצעות מסוק צבאי לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בעקבות התאונה, מפקד זרוע היבשה אלוף גיא צור, הורה על הפסקת האימונים בצה"ל עד לסיום התחקיר הראשוני. בנוסף, מינה מפקד זרוע היבשה צוות תחקיר מומחים בראשות ראש תחום חיל-שריון, אלוף-משנה אופיר לוי לחקירת האירוע.

סרן רוזאלס עלה לארץ ממקסיקו ולמד בישיבה בירושלים. הוא כיהן כמפקד מחלקה בגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל ולאחר מותו הועלה רוזאלס לדרגת סרן. הרב ירון דוד, מרבני עמותת הנח"ל החרדי, ספד לאחר מותו: "הוא היה קצין מצוין, ירא שמים, שקט, צנוע ועניו מאוד. מעולם לא שמעת אותו מדבר לשון הרע על אף אחד. תמיד ראה את כולם בעין טובה. פגשתי אותו פעם אחרונה לפני מספר שבועות. אני וכל הרבנים עדיין בהלם מהבשורה המרה. לא מעכלים שישי כבר לא איתנו".

מ
תחקיר מותו של רוזאלס עלה כי רשלנות מפקדים וכשל מבצעי חמור הביאו לתאונה הטרגית וכי הגורם הישיר לתאונה הוא מקצועיות נמוכה של משגרי הפצמ"ר. בעקבות כך, שישה קצינים הודחו, ביניהם שני קצינים בכירים.