פרסום ראשון: שר הביטחון אביגדור ליברמן העביר את סמכויות הטיפול בחיילים משוחררים לסגנו, הרב אלי בן דהן, כך נודע היום (רביעי) למעריב אונליין. כבר במושב הבא של הכנסת, מתכוון סגן השר להגיש הצעת חוק ממשלתית שתשנה את החקיקה הקיימת לגבי חיילים משוחררים. בין היתר, מתכוון סגן השר לקדם באופן משמעותי את העלאת סכום המענק לחיילים משוחררים ולהגמיש את הקריטריונים בשימושו.



אחד הסעיפים יאפשר לחיילים שסיימו את שירותם הצבאי להשתמש בכספי הפיקדון לצורך בניית בית, דבר שיתרום בעיקר לחיילים משוחררים בני מיעוטים, אבל לא רק. "אחד התחומים ששר הביטחון הנכנס, אביגדור ליברמן, ביקש ממני לקדם - הוא תחום החיילים המשוחררים", אמר היום למעריב סגן השר. לדבריו, "אנו נתקן את הצעות החוק הקיימת משנת 1994 ונאפשר את התאמת הזכויות הקיימות כיום, לצרכים של שנת 2016, עבור כל חיילי צה"ל המשוחררים".



אלי בן דהן. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90




להרחיב את סל הזכאות



סגן השר בן דהן הדגיש כי המגמה היא להרחיב את סל הזכאות לחיילים המשוחררים: "תפקידנו הוא לאפשר לחיילים המשוחררים כמה שיותר דרכים להשתמש בכסף הזה לטובתם, להצלחתם ולטובת עתידם, קיימות הצעות רבות כיצד יש לעשות זאת. אנו עומדים בקשר עם גורמי מקצוע, גורמי צבא ועם החיילים המשוחררים עצמם כדי לתקן את החוק בצורה המיטבית ביותר. בכוונתנו להגיש הצעת חוק ממשלתית מקיפה, שעליה אני עמל בימים אלה יחד עם אנשי משרד הביטחון."




עוד הוסיף כי "דמי הפיקדון המוענקים לחיילים המשוחררים מסייעים להם להתחיל את השלב הבא בחיים, חיי האזרחות, ביתר קלות. אני רואה בשלב של השחרור את עיקר עוצמתו של צה"ל, במעבר בין השירות הצבאי בו החייל נתן את כל כולו למדינת ישראל, לאזרחות - מדינת ישראל מעניקה לו אפשרויות הסתגלות בשוק התעסוקה".



שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90