מתייעלים ומפטרים: טייסת קרב של מטוסי F-16 תיסגר בחודש מרץ 2017, כך פורסם הערב (ראשון) במהדרות "מבט" בערוץ הראשון. המהלך צפוי כחלק מהליך התייעלות וחסכון שצה"ל עובר והטייסת המדוברת, שממוקמת בבסיס בפריפריה, מחזיקה במטוסים ישנים ולכן הוחלט לסגור אותה. משמעות המהלך היא שעשרות אנשי קבע יישארו ללא תעסוקה וצפויים להיות מפוטרים מצה"ל.



עשרות הנגדים, העומדים במצב של חוסר וודאות, חוששים  כי הסיכוי שלהם למצוא עבודה מחוץ למסגרת הצבאית נמוך מאוד. בשיחה של מפקד הבסיס עם משרתי הקבע, הוא הבטיח להם כי ינסה לצמצם את הנזקים אך כעת אלה שוקלים את צעדיהם. הנגדים בבסיס מספרים על המחויבות שלהם לעבודה מאומצת ולא פשוטה, אך גם על החששות שלהם מסגירת הטייסת.



"צ'ק ללא כיסוי"


"עם כל הסגירה של המסגרות, אנחנו חיים בתחושה של חרא. זה פוגע בעבודה ובמוטיבציה. אין חשק לאנשים, אנשים שבוזים. צעירים לא רוצים להישאר וגם מי שרוצה להישאר - בסוף אין לו תקן. זה צ'ק ללא כיסוי כל המצב הזה", סיפרו אנשי הקבע.



בצה"ל עדיין לא יודעים בדיוק כמה אנשי קבע יפוטרו בעקבות סגירת הטייסת, אך מסרו בעקבות הכתבה כי "הטיפול במשרתי הקבע בטייסת יימשך והם ילוו על ידי הגורמים המקצועיים באופן המיטבי ביותר".