עדות פתולוגית חדשה יכולה להפוך את משפטו של החייל היורה אלאור אזריה. דוח פתולוגי חדש שבוצע ע"י פרופסור יהודה היס, יוצג בשבוע הבא בבית הדין הצבאי ביפו ועלול להוות נקודת מפנה בפרשה, כך לפי הפרסום הערב (רביעי) במהדורת "מבט" של הערוץ הראשון. לפי הפרסום, אם יאמצו את הדוח, אזריה לא יורשע בהריגה, כיוון שהוא קובע שהחייל ירה בגופתו של המחבל ולא במחבל בעת שהיה חי. 

פרופ' היס דחה את ממצאי הניתוח הפתולוגי הקודם שנערך וקבע ממצאים שונים לגמרי. בדוח נכתב כי "סביר להניח שמות המנוח נגרם מכשל נשימתי חריף בשילוב עם תסחיף אוויר ללב ולמוח, בעקבות פגיעה בריאה הימנית, ע"י שני קליעים. פגיעת הקליע בראש נגרמה קרוב לוודאי אחרי המוות של המנוח". 
עוד קובע היס כי החיילים שנטרלו את המחבל הם אלה שגרמו למותו ולא הירי של אזריה. לאחר מכן, כך נכתב בדוח, "שני הקלעים חדרו לבית החזה וגרמו לפגיעה הקטלנית. ייתכן שהירי בראש בוצע בנפגע ללא דופק". על תנועותיו של המחבל אחרי נטרולו נכתב: "תוצאה מרפלקס בלבד".


תיעוד מזירת הירי. צילום מסך: סרטון בצלם


 

ניתוח נגדי: "בזמן הירי ליבו היה בחיים"

בניגוד לחוות הדעת של הפרופסור יהודה היס, קבעה הפתולוגית שניתחה את גופת המחבל עו"ד וד"ר הדס גיפס, כי "מותו של המחבל נגרם כתוצאה מהירי בראשו". בעדותה בבית הדין הצבאי ביפו, אמרה גיפס כי "יש להניח כי אם לא היה נורה בראשו יתכן והיה חי". לדבריה, הדימום מצביע על כך שבזמן הירי ליבו של המנוח היה בחיים.



"בגלל ההרס הרב בראש קשה לשחזר את פצע היציאה, רקמת המוח נמעכה כמעט לגמרי. יתר הפציעות של המחבל לא הראו על סכנת חיים ובאם היה מקבל טיפול רפואי היה ניתן להצילו", היא קבעה.


עו"ד בנימין מלכא המייצג את החייל מסר הערב למעריב אונליין, כי "צוות ההגנה עושה כל שלאל ידו על מנת להוכיח את חפותו של סמל אלאור אזריה. צוות ההגנה טרם אמר את מילתו האחרונה במשפט, סיכומים עושים בסוף - ולבסוף, כך נראה, יוכח כי 'הר הוליד עכבר'".

הפגנה לשחרור אזריה. צילום: אבשלום ששוני



"משפחת אזריה מרוסקת"


הדיווחים על העדות החדשה מתפרסמים היום על רקע ההידרדרות במצבו הרפואי של דודו של החייל, ויקטור, שקרס ונכנס לצינתור בבית החולים. כזכור, גם מצבו הרפואי של אביו של אזריה, צ'רלי, אינו תקין, והוא מתאושש לאחר שלקה באירוע מוחי. רן כרמלי, פעיל במטה המאבק לשחרור החייל, פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו, בקריאה לשחרר את אזריה, אשר המשפט בעניינו עדיין מתנהל. "אני פונה אליך. אני את השירות הצבאי שלי עשיתי לאורו של אחיך, יוני נתניהו, שאתה כל כך מתגאה בו. האם לא היית מוסר את חייך כדי להציל את יוני?", כתב. "מחר בדיון לא יהיה מי שיתמוך באלאור, המשפחה מרוסקת", אמר בוזגלו בסרטון שפרסם
 

בהמשך דבריו לראש הממשלה, אמר בוזגלו: "יש לך כאן שעת כושר. תפסיק את הקרקס הזה. אל תגיד לי שאתה לא יכול להתערב. המשפט הוא פוליטי והרדיפה היא פוליטית. קמו קצינים ואמרו שהם נתנו הוראה לירות במחבל במידה והוא יזיז את ידו". בוזגלו המשיך וכשהוא מצביע על ויקטר אזריה אמר: "תסתכל. דמי אחיך זועקים מן הרצפה, תפסיק את המשפט הזה. דם המשפחה על ידיך, תן פקודה לכולם. כולם כשלו באירוע הזה, משר ביטחון ועד מ"פ מושחת ששיקר. הפקירו בשטח חייל, זה מה שיוני לימד אותך? כרגע המשפחה מרוסקת, האבא בבית חולים, ויקטור גמור כאן, האמא שבורה לגמרי, בוכה והשופטת גוערת בה להירגע. נתניהו, זה הזמן שלך להיות המבוגר האחראי, מדינת ישראל לא תסלח לך". 

אלאור אזריה ואביו. צילום ארכיון:אבשלום ששוני


אחותו של אזריה: "מה אתם רוצים? לחסל אותנו?"



אתי אזריה, אחותו של החייל היורה מחברון, כתבה מוקדם יותר פוסט בפייסבוק, בו שאלה בתסכול: "כמה רוע אפשר לבלוע?! מזה חמישה חודשים שמשפחתי ואני נתונים בסיוט מתמשך. מיום ליום מתבהר לציבור ממדי העוול הנורא שנעשו לנו -  מסכת של טיוחים, מניפולציות ושקרים שכל מטרתם להרשיע את אחי ולמוטט את משפחתי. לשמחתי, קמו השבוע מפקדים אמיצים שגיבו, בעדותם, את התנהלותו של אחי בקרב ומוטטו, למעשה, את טיעוני התביעה. בכל מדינה מתוקנת, היו מפסיקים את המשפט ומשחררים, לאלתר, את אחי".

עוד כתבה: "בנוסף לסבל שעובר עלינו, משפחה שקטה ונורמטיבית, נחתו עלינו מכות נוספות. אין שמץ של ספק שיש קשר הדוק בין הדברים והגורם הישיר לסבלנו הוא ההתעללות במשפחה. אבי, צ'רלי, לא יכול היה לעמוד בכאב הנורא והתמוטט בתחילת החודש. הוא עבר אירוע מוחי וכעת נמצא בשיקום, לומד ללכת ולתפקד מחדש. אתם חייבים להבין שאבא שלי הוא מלח הארץ, אדם ששירת את המדינה כל חייו (בצבא ובמשטרה). כל רגע פנוי שמצא, עזר לנזקקים ולחיילים מ"פרויקט נערי רפול". לפני שנתיים קרסו המערכות בגופו ונזקק להשתלת כליה. וכעת, הוא אפילו לא יכול להגיע לדיונים, לחזק את בנו ולתמוך במשפחה. מומחי רפואה קבעו, חד משמעית, שנוכחותו של אחי ליד אבי נחוצה לשיקומו הרצוי. מדוע אין מאפשרים לאחי להיות עם אבי? מהיכן הרוע הזה? שמעתי שרוצחת שדקרה את אחותה 80 פעם, שוחרר לפני שבועיים למעצר בית... למה עושים לנו אתה זה? האם רוצים לחסל את המשפחה שלי?".


אלאור אזריה ואחותו אתי אזריה