ערב ראש השנה תשע"ז מתקרב, ובצה"ל פועלים בכדי לאפשר לכל חייל וחיילת לחגוג את החג בכבוד – למול נתונים קשים על רקעם הכלכלי שמתפרסמים כעת. על פי המידע שצה"ל חושף היום (שלישי), אחד מכל חמישה חיילים נדרש לסיוע כלכלי. בסך הכל, בצה"ל משרתים כ-6,700 חיילים בודדים, כ-3500 חיילים הזכאים לסיוע כלכלי קבוע כל חודש, וכ-29,000 המקבלים סיוע כלכלי בתקופת החגים. מעל 20,000 חיילים מקבלים מצה"ל אישור עבודה כדי לסייע לבני משפחתם בעול הכלכלי. 

"נתונים אלה משקפים את היותו של צה"ל, כצבא העם, מראה לחברה הישראלית, כאשר לשורותיו מגויסים צעירים וצעירות מכל רחבי הארץ ומכל רבדי האוכלוסייה", אומר גורם בצה"ל. בצבא בנו ארגז כלים מיוחד למפקדים, על מנת להעניק תמיכה כלכלית לכלל החיילים הנזקקים. בין היתר, ניתן להעניק מענק יחידתי ומתמשך לחיילים שמעלים מצוקה כלכלית מידית ו'מענק בזק' לסיוע מיידי על פי שיקול דעת קצינת הת"ש. גם מפקדי הגדודים קיבלו ארגז דומה ובידם היכולת לחלק ללוחמים תווי קניה עבור משפחותיהם. 

חיילים עם תפוח בדבש. גם המג"דים יוכלו להעניק תווי סיוע. צילום: דובר צה"ל

 
"לקראת החגים, צה"ל מספק לחיילים נזקקים כלי סיוע נוספים", מוסיף הגורם הצבאי. "תווים לחג בגובה 500 שקלים לחיילים בודדים וזכאי תשלומי משפחה, תווים לחג בגובה 250 שקלים לחיילים אשר אינם עומדים בקטגוריות הרשמיות אך מצוקתם מוכרת, מארזי מזון לחג למשפחות החיילים, ציוד לחג על בסיס תרומות שמתקבלות בצבא וסיוע מוגבר של 'קרן הסיוע' אשר תורמת באמצעות צה"ל מוצרי חשמל, רהיטים ועוד לחיילים אשר חסר להם".
 

בצה"ל אומרים כי הנתונים הללו שמרו על היציבות משנה שעברה, אולם ארגזי הכלים הוגדלו, וכך ניתן לפרוס את תקציבי הסיוע ליותר חיילים נזקקים. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול למען שילובן של כלל האוכלוסיות בו ומתן תמיכה מיטבית על מנת לאפשר לכל חייל וחייל שירות משמעותי".