אתמול פורסם דיווח שווא בלבנון אשר טען שהאופוזיציה בסוריה מחזיקה בגופתו של המרגל הישראלי אלי כהן ז"ל, שהוצא להורג בשנת 1965, ותשיב אותו לידי ישראל בקרוב. לפני כן פורסם סרטון המציג את תלייתו של כהן במרכז דמשק.  אברהם כהן, אחיו הצעיר של אלי כהן ז"ל, אמר הבוקר לדרור רפאל וענת דוידוב ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אני מתפלל שהידיעה הזו תהיה נכונה, אבל הרושם שלי הוא שזה ספין תקשורתי בלי שום בסיס. נחכה בסבלנות ונראה מה יקרה. זה התחיל עם הסרטון הזוועתי שהוצג, שהוא אגב לא סרטון סורי, אלא שייך לסוכנות הידיעות איי.פי. אני צפיתי בו כבר לפני חצי שנה כאשר פורסם בארץ שאיי.פי. העלתה אותו לרשת. הסרט הזה לא בא להלל את אלי, הוא הוצג כדי להשפיל את המשטר הסורי ולהזכיר לו נשכחות. הידיעה השנייה ניצלה את המומנטום שנוצר עם הצגת הסרט". 

"יכול להיות שהם (האופוזיציה בסוריה) מצאו את הסרטון רק עכשיו", הוסיף האח. "לטענתם הם השתלטו על ארכיונים של השלטון הסורי. אין אופוזיציה מאורגנת, לא ידוע מי אלה. אין שום ארגון שעומד (בגלוי) מאחוריהם, שום דבר. אני מאוד סקפטי לגבי הדבר הזה (החזרת אלי כהן). זה עושה את אלי חי למרות שהוא נתלה, יותר מהרבה אנשים חיים שהם מתים. יש לו חיות משלו. מדי תקופה, עם רצוננו או בלי רצוננו, הוא עולה לחדשות והסיפור שלו לא נשכח. אנחנו לא מפסיקים לחשוב עליו, זה לא כמו הציבור ששומע בחדשות".

תיעוד הוצאתו להורג של אלי כהן שהופץ השבוע. צילום מסך
"אני כמעט מדי יום עוקב אחרי אתרים ערביים, לראות אם יש חידושים, אם כותבים עליו, על השותפים שלו", ציין כהן. "כמעט כל יום, כבר חמישים שנה אני עוקב אחרי כל מה שמתפרסם עליו. יש המון המון חומר ודווקא בערבית, יותר מבכל שפה אחרת. לאחרונה גיליתי על השותפים שלו. בדיוק עכשיו אני קורא על האדם שהכניס אותו לסוריה, אדם ממשפחה מכובדת בסוריה, שלמעשה היה סוכן סי.איי.איי, שהוא לא רק שיתף אתו (עם אלי כהן) פעולה, הוא גם כנראה הכניס אותו לסוריה כסוכן נאט"ו".