בצה"ל הוחלט להטיל על השטחים סגר מלא, שייכנס לתוקפו הלילה (ראשון) בחצות. הסגר יכלול את כל אזור יהודה ושומרון. כמו כן ייסגרו המעברים ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בסגר שהוטל לאחר הערכת מצב ובהתאם להנחיות הדרג המדיני. פתיחת המעברים והסרת הסגר יתבצעו ביום שלישי, במוצאי החג בחצות, בהתאם להערכת המצב שתתקיים. "במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים", נמסר מדובר צה"ל. 



בנוסף, הוחלט לחדד נהלים בכל הקשור לתנועה של מטיילים בשטחי אש. "במהלך החגים יתקיימו כסדרם אימונים בחלק משטחי האש, לרבות אימונים באש חיה כחלק מהמוכנות וההיערכות הביטחונית הכוללת", נמסר מדובר צה"ל. "בהתאם לכך, מתבקשים המטיילים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות ולוודא כי אינם נכנסים בשוגג לשטחי אימונים של צה"ל. מידע על שטחי האימונים שייפתחו ניתן לקבל במוקדי הטלפונים לפי החלוקה לאזורים".



מחסום, ארכיון. צילום: רשות המעברים, משרד הביטחון
מחסום, ארכיון. צילום: רשות המעברים, משרד הביטחון



סוף שבוע לא שקט


בסוף השבוע התרחשו שני אירועים ביטחוניים. ביום שישי בלילה מחבל שהגיע למעבר קלנדיה, צפונית לירושלים, עורר את חשדם של לוחמי גדוד המעברים של פיקוד העורף ושל המאבטחים האזרחיים במעבר.



בשלב מסוים המחבל, נסיב אבו מייזר, בן 28 מהכפר עקב שבמזרח ירושלים, החל לפסוע רגלית לתוך המעבר. כשהלוחמים במקום זיהו סכין בידו הוא פתח בריצה לעבר אחד מהם ודקר אותו בפלג גופו העליון. לוחם מעברים נוסף שהיה במקום יחד עם המאבטח האזרחי פתחו לעבר המחבל באש ונטרלו אותו. המחבל נפצע באורח קשה ומאוחר יותר מת מפצעיו.



חובשים ופרמדיקים של מד"א מרחב ירושלים שהגיעו למקום החלו בהענקת טיפול רפואי לחייל. לאחר חבישה ועצירת הדימום הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. מבית החולים נמסר כי מצבו יציב והוא בהכרה. בעקבות הפיגוע תגברה משטרת ירושלים את הנוכחות באזור.



מוקדם יותר סוכל ניסיון פיגוע במשולש חורסה ביהודה ושומרון. מחבל צעיר כבן 17 זיהה רכב צבאי. המחבל, חמוש באולר חד, עשה דרכו לעבר הג'יפ הצבאי, ששייך למפקד החטיבה המרחבית שומרון אל"מ איציק כהן. המח"ט חשד במחבל וראה שהוא מסתיר אולר מאחורי גבו. בשלב הזה הקשר של המח"ט וקצין נוסף שהיה עמו בחפ"ק קפצו מהג'יפ ועצרו את המחבל ללא שימוש בירי. המחבל נאזק ונלקח לחקירה בשב"כ. לא היו נפגעים באירוע.