שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נאם לפני היום (חמישי) טקס קצינים ונגדים מצטיינים שנערך בבית הפלמ"ח בת"א והתייחס לתקיפת צה"ל ברצועת עזה בעקבות מקרי הירי לעבר עוטף עזה אתמול והיום. "כשר הביטחון אני יכול לומר בשמה של ממשלת ישראל, שאנו הנהגה אחראית ושקולה. אין אנו מחפשים הרפתקאות ואף אחד לא דוחף להסלמה מול חמאס ברצועת עזה - אך אנחנו נחושים להגן על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל ובנקודה הזאת לא תהיה שום פשרה. כל ירי מרצועת עזה לשטח הריבוני של מדינת ישראל ייענה בתגובה עוצמתית".



שר הביטחון ליברמן מתייחס לתקיפת צה"ל ברצועת עזה

לדברי ליברמן, "חמאס הוא השולט ברצועה ביד רמה וכשהוא רוצה להשיג משהו או למנוע משהו, הוא יודע לעשות זאת. אז גם בנושא של הסוררים למיניהם - שישתדלו יותר".



"אני חוזר ואומר, אין בכוונתנו ליזום שום מהלך צבאי", הוסיף השר, "אך בד בבד, לא נסבול שום ירי, שום פרובוקציה, מצד מאן דהו, נגד אזרחי מדינת ישראל, או פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. לא ירי ולא משט"



בתחילת דבריו שלח השר ליברמן תנחומים למשפחתו של טייס חיל האוויר, רס"ן אוהד כהן נוב, שנהרג אתמול בהתרסקות מטוס ה-F16 בדרכו חזרה מהפצצה ברצועה, ואמר כי הוא היה קצין מצטיין ומוערך, מלח הארץ.


היום נפלה פצצת מרגמה ואותרה בשטח פתוח סמוך לאחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול. עוד דווח כי לא היו נפגעים או נזק באירוע. אתמול פגעה רקטה באמצע רחוב בשדרות. מצלמות האבטחה שהותקנו בבית באותו הרחוב אף תיעדו את הנפילה עצמה. במקום טופלו ע"י אנשי מד"א שלושה נפגעי חרדה, ולא היו נפגעים בגוף. עם זאת, נגרם נזק למכונית ולבית בקרבת מקום הנפילה.