ראש הממשלה התייחס הבוקר בפתח ישיבת ממשלה לפיגוע הירי בירושלים שאירע הבוקר (ראשון) בו נפצעו שמונה בני אדם, אחת מהם באורח אנוש, ואמר כך: "חווינו בירושלים פיגוע ירי של מחבל רכוב. הוא פגע בכמה אנשים. אנחנו עדיין מבררים את הפרטים והכוחות פועלים בשטח. אני מבקש לשלוח איחולי הצלחה לפצועים - וגם לומר, כפי שזה נראה מהדוחות שאנחנו מקבלים שהייתה כאן פעולה מהירה ונחושה מאוד של שוטרי משטרת ישראל שדלקו אחרי המחבל וחיסלו אותו".



השר צחי הנגבי אמר טרם ישיבת הממשלה בתגובה לפיגוע, "מדובר בפיגוע לא פשוט. אנחנו מתפללים לחיי הפצועים. אנחנו מורגלים באכזריות ובירי ללא אבחנה של מחבלים. במקרה הזה, כפי הנדרש המחבל סיים את כהונתו בעולם החיים. נמשיך כפי שעשינו לאורך כל השנה האחרונה בהצלחה יתרה להדוף את המתקפות ולחזק את הביטחון ככל שהדבר אפשרי".



השר אורי אריאל הגיב גם הוא לפיגוע ואמר, "אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. ברכת כהן שישובו הביתה מהר. אנחנו פוגשים שוב את הטרור שלא מחפש תירוצים למה לפגוע ביהודים. הוא עושה את זה בכל מקום שהוא יכול, בכל זמן. גם בעיר הבירה בירושלים. חלק מהתשובה זו הגברת הבנייה והוצאת הספק מלב אויבינו שאי פעם נזוז מירושלים".



"הפלסטינים הם האויב של השלום" 


ח"כ בצלאל סמוטריץ': "יש מה לעשות. להכריע. מדינת ישראל לא יכולה לקבל מציאות של רצח ופיגועים ברחובותיה. האויב צריך להבין שיש מחיר לרצחנות וממשלת ישראל תדע לגבות אותו. אמרתי בעבר ואשוב ואגיד: רק גדיעת התקווה להישגים תסיים את הטרור הרצחני, רק הכרעה חד משמעית תפסיק את הטירוף הזה. לידידינו בעולם אני אומר, לא ההתיישבות ביהודה ושומרון היא האויב של השלום, הפלסטינים הם האויב של השלום".



חה"כ עמר בר-לב: "בראש מדינת ישראל עומד האיש שלא יודע לקבל החלטות, ועל ההשתהות הזו משלמים אזרחי ישראל בחייהם. האם שווה לראש הממשלה לספק את גחמותיהם של חברי הבית היהודי תמורת צרורות של מחבלים בתוך עיר הבירה שלנו? אם האין-אידיאולוגיה המצפונית של נתניהו לא מאפשרת לו לקבל החלטה מדינית, שיקבל לפחות החלטה בטחונית - שישלים את בניית הגדר סביב יהודה ושומרון כפי שהצעתי בהצעת חוק הגדר שהגשתי. ממשלה שלא תתמוך בחוק היא ממשלה שמפקירה את דמם של אזרחי ישראל".



סגנית יו"ר הכנסת חה"כ נאוה בוקר: "למשפט המתנהל נגד אלאור אזריה ולקלות שבה יו"ר הרשימה המשותפת מבקר מחבלים יש קשר ישיר לפיגוע. הרתעה אינה מושגת בפעולות צבאיות בלבד, אלא גם בהתנהגות ובמסר שאנו מעבירים לאויבינו. כשחייל יורה במחבל ומואשם ברצח או הריגה האוייבים שלנו מפרשים זאת כחולשה. כשיו"ר הרשימה המשותפת מבקר מחבל שסייע לרצח ישראלים, אויבינו מפרשים ביצוע פיגועים כמעשי גבורה ואף כלגיטימיים. לכן, אם רוצים להשיג הרתעה צריך קודם לטפל בנושאים אלה- לשחרר את החיל כפי שדרשתי לכל אורך הפרשה, ולאסור ביקור מחבלים".



ח״כ חיליק בר מזכ״ל העבודה: "ראשית שולח תפילותיי להחלמה לפצועים בפיגוע הרצחני. על צה״ל וכוחות הביטחון להגיב בחומרה וללא פשרות אל מול הפיגוע הרצחני. על הפלשתינים להבין כי דרך הטרור הנפשע לא תוביל אותם למטרתם אלא תרחיק אותם ממנה שנות אור. על ממשלת ישראל להפנים כי לצד מלחמה נחרצת וחסרת פשרות בטרור, יש ליזום פעולה מדינית אמיצה. על ממשלת ישראל להבין כי לא ניתן ״לנהל את הסכסוך" לנצח, וכי יש לחתור באומץ לפתרונו. גם אם זה לא פשוט. פעולת ״ניהול הסכסוך״ כמדיניות ניצחית של הממשלה הביאה לפגיעה בהרתעה הישראלית אל מול ארגוני הטרור המאורגן וטרור הבודדים. הבוקר הקשה זה מצביע פעם נוספת שאנו נמצאים כבר בעיצומה של אינתיפאדה שלישית, גם אם ממשלת ישראל מסתירה זאת בטרמינולוגיה אחרת".



ח"כ חזן לשר ליברמן: ״הגיע הזמן שהמחבלים יבינו שיש מדיניות חדשה במשרד הביטחון"


ח״כ ניסן סלומיסנקי יו״ר ועדת החוקה : "כל עוד יחשבו הפלשתינים שיש סיכוי שנוותר על ירושלים המזרחית, הם ימשיכו בנסיונות הפיגוע. ממשלת ישראל חייבת להוכיח בשטח שאנחנו נחושים להגביר את הטיפול המוניציפאלי ובעיקר את ההתיישבות במזרח ירושלים. זאת בנוסף להפעלת חוק המאבק בטרור שאושר בוועדה בראשותי לאחרונה ונותן לכוחות הבטחון אמצעים חזקים יותר למיגור הטרור,הכולל את ארגוני המעטפת - 'ארגוני צדקה' המסייעים לטרור".



ח"כ חזן קרא לשר הביטחון ליברמן להראות שמדיניות הרפיסות של קודמו בתפקיד הסתיימה ולא להסתפק בהרס בית המחבל, נושא ת"ז כחולה, אלא לגרש גם את בני ביתו. ״הגיע הזמן שהמחבלים יבינו במעשים שיש מדיניות חדשה במשרד הביטחון, כל פיגוע יענה במגה תגובת נגד מצידנו״. ח׳כ חזן הוסיף כי קו אחד מחבר בין המחבל לבין חברי הרשימה הערבית המשותפת ש״מועדדים במישרין ובעקיפין פעולות טרור, לאחר שראש הרשימה נפגש בכלא עם המחבל מרואן ברגותי ומספר ימים לפני כן החרימו חברי הכנסת הערבים את הלוויה של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז״ל כשהם פוגעים בזכרו ואף מאשימים אותו כאויב השלום".    



ח"כ רחל עזריה (כולנו): "זהו יום קשה לירושלים, אנו תושבי ירושלים, ידענו ימי טרור קשים, והניצחון האמיתי, כפי שירושלמים יודעים היטב, הוא קדושת השגרה. אנו ממשיכים בשגרה, אני קוראת לכולם לבוא לירושלים לסיורי הסליחות ולפעילויות בעיר בחול מועד סוכות, ירושלים צריכה אתכם ורק ככה מנצחים. אני רוצה לחזק את ידי המשטרה וכוחות הביטחון שמנעו אסון גדול יותר ושולחת את תנחומיי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים".                    



ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "שוב אנו עדים לטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. לא ניכנע ונמשיך לקיים את שגרת חיינו תוך מלחמה חסרת פשרות בטרור ובהסתה הפרועה. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ונטרלו את המחבל ומבקש לחזק אותם בעבודת הקודש שהם עושים במהלך כל השנה ובמיוחד כעת בתקופת החגים. אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים ולהמשיך בשגרת החיים במהלך חגי תשרי תוך ערנות מקסימלית ואחריות".