במערכת הביטחון הוחלט לא לקחת סיכון ולאפשר חג שקט ועל כן, החל מחצות הלילה (שבת) יוטל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון ועל המעברים ברצועת עזה. גורם ביטחוני מסר כי הסגר מתוכנן להסתיים בלילה של מוצאי החג הקרוב לחצות, אולם בטרם יוחלט האם לסיים אותו, תתקיים הערכת מצב ביטחונית נוספת. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים".



בנוסף לכך, הודיעו במשטרה ובמג"ב על תגבור כוחות לקראת חג הסוכות, חול המועד וצעדת ירושלים. במסגרת אותה היערכות יוצבו מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר ירושלים וכן במקומות הומי קהל, מרכזי קניות ושווקים, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזורי בתי הכנסת לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה. גם מערך הביטחון השוטף והאבטחה בעוטף ירושלים יעובה הכוח לצורך מניעת כניסת גורמים עוינים וכן תתוגבר הפעילות בצירי התנועה המרכזיים.



סוכל פיגוע דקירה


במקביל לכך, בן 25 נעצר הערב לאחר שנתפסה ברשותו סכין בעיר העתיקה בירושלים. שוטרים הבחינו בצעיר שהיה בדרכו להר הבית ועורר את חשדם. בבידוק שנערך בכליו נמצאה סכין שהוסתרה בבגדיו. בתחקור ראשוני עולה כי החשוד הנו תושב שטחים כבן 25 שטען כי הוא רוצה להיות שהיד. החשוד נעצר והובא לחקירה במרחב דוד.



הסכין שנתפסה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
הסכין שנתפסה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה



האירוע מצטרף לפיגוע דקירה נוסף שהתרחש בשעות הבוקר, בו לוחם מג"ב נדקר בידו ונפצע באורח קל על ידי חשוד שהסתתר בשיחים בעת פעילות מבצעית של לוחמי מג"ב ומיד לאחר מכן נמלט מהאזור. על פי הדיווח, הדוקר הגיח באופן מפתיע מבין השיחים שם ככל הנראה הסתתר, פצע את אחד הלוחמים בידו ונמלט. הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ולאחר מכן פונה לבית החולים להמשך טיפול ובדיקות. כוחות גדולים של מג"ב, שחלקם הוזעקו לצרכי תגבור, ניהלו מצוד אחר החשוד בדקירה שנמלט מהזירה .