ניסיון פיגוע דקירה אירע היום (רביעי) בצומת תפוח שבשומרון, במהלכו מחבלת פלסטינית בת 19 מעסירה א-שמאלייה הגיעה אל לוחמי מג"ב וניסתה לדקור אותם. ניסיונה לדקור סוכל והיא נוטרלה וחוסלה ע"י הכוחות. באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו. במהלך האירוע, היא זוהתה ע"י לוחם שעמד בעמדת תצפית, הלוחם התריע על כך ללוחמים בצומת, ועם התקרבותה הם סימנו וקראו לה לעצור תוך ביצוע ירי באוויר. החשודה לא נשמעה לקריאות הלוחמים, שלפה לפתע סכין והמשיכה לנוע לכיוונם. בשלב הזה ביצעו הלוחמים ירי לעברה ונטרלו אותה. 



ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה לאירוע כי "הניסיון הנוסף הזה לפגוע בשגרת חיינו, שלא לומר ביום חגנו, לא יצלח. אני רוצה להודות לחיילי צה"ל על התושייה שגילו".



זירת ניסיון הפיגוע, היום. צילום: דוברות המשטרה




לפני עשרה ימים נרצחו שני ישראלים בפיגוע ירי ליד גבעת התחמושת בירושלים. במהלך הפיגוע הרצחני, המחבל מוסאבח אבו סביח (39) מסילואן ביצע ירי מרכב חולף ורצח את שוטר היס"מ יוסי קירמה ז"ל וגמלאית הכנסת לבנה מליחי ז"ל. תחילה נאסרו לפרסום שמו של המחבל שחוסל בזירה, אך בשבוע שעבר הותר שמו לפרסום. 


ביום הפיגוע: המחבל היה אמור להתחיל לרצות מאסר


המחבל ככל הנראה הגיע ברכב מכיוון צומת הגבעה הצרפתית הפסל הלבן. הוא ירה לעבר אנשים שעמדו בתחנת הרכבת ופגע באישה. הוא המשיך בנסיעה במהירות לכיון צומת קלרמון וירה לעבר אישה נוספת שהייתה בתוך רכבה. לאחר מכן המשיך בנסיעה לכיון שייח' ג'ראח, עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ אופנועים שנסעו לכיוונו וירה לכיוונם, ופצע שניים מהם. צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל ברכבו וחיסל אותו.


המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי, מוכר לרשויות אכיפת החוק בישראל, והיה אמור היה להתחיל לרצות ביום הפיגוע עונש של ארבעה חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר שביצע בעבר. מכתב האישום נגדו עלה כי באפריל 2014 ניסה לחדור מחסום משטרתי בהר הבית, אחד השוטרים ביקש ממנו לעזוב את המקום ובתגובה חבט המחבל בפניו באגרוף. השוטר ניסה להשתלט עליו כאשר הוא משתולל ומקלל את השוטרים. לאחר שנאזק ונעצר, הוא הובל לניידת שם אמר לשוטר "תזכור את הפנים שלי, אנחנו עוד ניפגש". הפרקליטות ייחסה לו עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו וכאמור, נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר.

זירת הפיגוע בירושלים, ארכיון