אזרח טורקי נעצר בשדה התעופה בחשד לעבירות ביטחוניות. לאחר חקירה הוחזר לטורקיה. על חלק מן הפרשה הוטל צו איסור פרסום. בית המשפט המחוזי בפתח תקווה התיר היום (רביעי) לפרסם חלקית, כי בחודש ספטמבר, נעצר בנמל התעופה בן גוריון, אזרח טורקי שהגיע לארץ בחשד לשורה של עבירות ביטחוניות. האזרח, אורהן בוירוק, הגיע לישראל במספר הזדמנויות כשהוא מציג עצמו כמדריך טיולים.



מהשב"כ נמסר כי "בתאריך 29 ספטמבר 2016 נעצר לחקירה אורהאן ביורק, אזרח טורקי בן 32, בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות. עם סיום חקירתו הוחלט להרחיקו מישראל והוא הוחזר לטורקיה".



בוירוק הגיע לארץ במטרה לבקר במסגד אל-אקצא. אולם למערכת הביטחון היה ברור כי אם כניסתו לארץ הוא ייעצר ומיד לאחר שנחת נלקח על ידי החוקרים בשדה התעופה. בצו מיוחד לא ניתן לו להיפגש עם עורך דין, הליך שמתאים בעיקר למעצר מנהלי ואכן על פי פרסומים בטורקיה הוא נפגש עם עורך דין רק לאחר עשרה ימים.



בעמוד הפייסבוק שלו פרסם בוירוק אתמול בבוקר פוסט מטורקיה ובו כתב "תודה לאל, שוחררתי לאחר 21 ימים" מיד לאחר מכן הורה בית המשפט כי אין טעם יותר להחזיק את שמו ואת דבר מעצרו באיסור פרסום אולם התיר את הצו על סוג העבירה ונסיבותיה בגינן הוא נעצר. הוא הספיק כאמור לטייל בישראל בכמה הזדמנויות ואף נפגש בעבר עם מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלמית השייח ראד סלאח.