בעקבות הראיון שהעניק שר הביטחון אביגדור ליברמן לעיתון הפלסטיני "אל קודס" הגיעה תגובת החמאס. דובר ארגון הטרור בעזה, חאזם קאסם, אמר כי העם הפלסטיני זכאי להחזיק בנמל ימי ובשדה תעופה מבלי שייסחט. "המנהרות, הטילים ושאר אמצעי הלחימה הם אמצעים לגיטימיים להתנגד לכיבוש ולתקיפות החוזרות ונשנות של ישראל, מאחר וזכותו של עם תחת כיבוש להיאבק", אמר. "על שר צבא הכיבוש, שאיים להשמיד את עזה אם תפרוץ מלחמה, לדעת שהמצור על הרצועה הוא פשע על פי הדין ההומני ויש לסיים אותו".



דובר חמאס הוסיף עוד, כי "על הכיבוש לדאוג לכל צרכי העם הנכבש. לבני העם שלנו יש זכות שיהיה להם מפלט לעולם החיצוני, כולל נמל ושדה תעופה. זכויות אלו אינן ניתנות לסחיטה". בכיר בחמאס, פתחי חאמד, אמר כי "כל שרי הביטחון הקודמים איימו עלינו לפניו וכולם מתים. אנחנו לא פוחדים". בעצרת לציון יום ״אינתפאדת אל-קודס״ הוסיף חמאד, כי ״המלחמה הבאה תהיה האחרונה על הכיבוש ותהיה אסון על חייליו״.



בתוך כך, סלאמה מערוף, מנכ"ל משרד ההסברה בממשלת החמאס רומז על כך שבעזה נשקל האפשרות שלא לאשר את הכנסתו של העיתון אלקדס לרצועה, לאור הראיון אותו קיים העיתון עם שר הביטחון. בהמשך, קורא מערוף לפלסטינים שלא לשתף פעולה עם הכובש ולא לקיים שיח בעמודי פייסבוק שונים, דוגמת אלמנסק (של מתפ״ש).



ליברמן: אם תופסק חפירת המנהרות - נשקם את הרצועה


בראיון אמר ליברמן כי ישראל אינה רוצה לכבוש את רצועת עזה ואינה חפצה במלחמה חדשה, אך אם חמאס יכפה אותה – זו תהיה האחרונה. "נשמיד אותו לחלוטין", הדגיש. עוד הוסיף כי ישראל תהיה הראשונה להסיר את המצור מעל רצועת עזה, כולל שיקום הרצועה והשקעה בנמל ימי, בשדה תעופה ובאזורי התעשייה קרני וארז - אם ייפסקו חפירת המנהרות, שיגור הטילים והברחות הנשק. "חמאס השקיע בשנים האחרונות לפחות חצי מיליארד דולר בתשתיות הצבאיות בעזה", הדגיש. 



השר ליברמן הבהיר כי לא יהיה שיח עם חמאס אך מתח ביקורת גם על יו"ר הרשות, אבו מאזן, שלטענתו אינו מסוגל לקבל החלטות קשות או לחתום על הסכם קבע. לדברי ליברמן, אבו מאזן "מבקר הרבה בפריז, ניו יורק ומוסקבה. מתי הוא ביקר בטול כרם ובשכם? אם יהיו בחירות הוא יובס".



בראיון שר הביטחון שב והביע תמיכה בפתרון שתי המדינות, אך הוסיף כי יש להסכים על חילופי שטחים ואוכלוסיות משום שישראל אינה זקוקה לאום אל-פאחם. עוד אמר, כי יש לשמור על גושי ההתיישבות, בהם מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ואריאל, וכי "הבניה ביהודה ושומרון נעשית במסגרת גבולות ההתנחלויות הקיימות. הן לא הורחבו ולו באינץ' אחד". הוא הוסיף, כי לצורך בנייה מחדש של האמון עם הצד הפלסטיני "יש צורך בשלוש שנים בלי קורבנות ישראלים".



עורכי העיתון הפלסטיני תיארו את ליברמן כאישיות פוליטית מעוררת מחלוקת, אפילו בקרב מדינות בעלות יחסים עם ישראל, אך כמועמד המוביל לרשת את כסאו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.