ההרוג בתקרית הירי בגבול ישראל-מצרים שאירעה היום (שלישי) הוא נמר בסאם אבו עמאר, תושב לקיה, שרק לפני כשלושה שבועות חגג את יום הולדתו ה-14. על פי החקירה הראשונית, אבו עמאר, שעבד על הגדר כחלק מעבודות תחזוקה, נפצע באורח קשה מאד מכדור בודד שנורה לעברו. הוא פונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע אך מת מפצעיו בדרך.



על פי תחקיר הצבא, הנער נורה על ידי צבא מצרים לאחר שזוהה על ידם והם חשדו כי מדובר בחדירה. הכוח הצבאי שהגיע למקום מיהר לחלצו והבין מיד כי מדובר בירי בשגגה ונמנע מחילופי אש עם המצרים. מיד לאחר התקרית הועבר מסר למצרים.



משרד הביטחון מסר כי הוא משתתף בצער המשפחה. "מבירור ראשוני עולה כי בסאם אבו עמאר מהישוב לקיה שבדרום, הגיע לאתר העבודות יחד עם בני משפחתו הנמנים על קבוצת עובדים מטעם קבלן המשנה, שהעסיק במקום קבלן האחזקה האזרחי. משרד הביטחון ממשיך בבדיקה עד לבירור נסיבות האירוע בכללותן", נמסר.



אביו של ההרוג: "הצבא לא השיב אש"


אביו של נמר, בסאם, דיבר עם התקשורת מחוץ לבית החולים "סורוקה" ומתח ביקורת חריפה כלפי משרד הביטחון והצבא. הוא אמר כי במזל האירוע לא נגמר באסון יותר גדול. "היו יכולים להיהרג שם שישה בני משפחה אחת. חמישה ניצלו לאחר שנכנסו לנחל שהיה באזור". לדבריו, חייל מצרי פנה אליהם ואמר להם להסתלק בטענה שהם עברו את הגבול ואז ירה בהם. 

הוא האשים את צה"ל שנטש את העובדים ורק כששמע את היריות הגיע כוח צבאי לזירה, אך לא הגיב לירי. לשאלה מה בנו עשה שם, הוא ענה כי עבד שם בארבעת הימים האחרונים והכין לעובדים קפה.  עוד אמר האב, כי משפחתו עובדת שנים ארוכות עם משרד הביטחון, וגם הוא עבד במקום בו נהרג בנו. הוא סיפר כי הם היו מקבלים תדרוכים כיצד להתנהג באירועים כאלה, אבל הוא לא יודע אם היום היה תדרוך כזה. 
 
נמר הותיר אחריו שני הורים, אח ושתי אחיות. אביו סיפר כי הוא היה אדם צנוע ונחבא אל הכלים, לא בעייתי, רציני וחרוץ.

ב-21 ביוני 2014, היום הראשון של החופש הגדול לתלמידי בתי הספר העל ייסודי, הנער מחמוד קרקא, הגיע עם אביו לעבודות על הגדר בגבול ישראל סוריה. בשלב מסוים נורה טיל נ"ט לעבר המשאית בה ישבה והנער נהרג במקום. מיד לאחר התקרית נשמעה ביקורת חריפה כלפי משרד הביטחון. "משרד הביטחון הוא פיל גדול מדי כדי לנסות ולהסתתר מאחורי חברה קבלנית שהעסיקה ילד בן 15" מסר אמש ח"כ עומר בר לב. "לא יתכן שמשרד הביטחון יעסיק ילדים ובכוונתי ליזום על כך דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון עם תחילת מושב החורף בשבוע הבא. חובתו של משרד הביטחון להכיר באבו עמאר כחלל של משרד הביטחון, ולבוא בדין ודברים עם המחדל שהביא להריגתו" אמר חבר וועדת חוץ וביטחון ח"כ בר לב.

התקרית היום מזכירה אירוע דומה בו נהרג בקיץ 2014 ילד בן 12 לאחר שנפגע טיל נ.ט ברמת הגולן. ב-21 ביוני 2014, היום הראשון של החופש הגדול לתלמידי בתי הספר העל יסודי, הגיע הנער מחמוד קרקא עם אביו לעבודות על הגדר בגבול ישראל-סוריה. בשלב מסוים נורה טיל נ"ט לעבר המשאית בה ישבו והנער נהרג במקום והאב נפצע באורח קשה. מיד לאחר התקרית נשמעה ביקורת חריפה כלפי משרד הביטחון.