הליך הגישור במשפטו של תת אלוף במיל' אופק בוכריס, הקצין הבכיר המואשם ב-16 עבירות מין ועוד עבירה אחת של התנהגות שאינה הולמת קצין, החל היום (שלישי) בראשות השופט בדימוס האלוף במיל' אילן שיף. שני הצדדים הגיעו לדיון שעסק בעיקר בפרוצדורה ולא במהות התיק. בסיומו הוחלט כי כל ההליך יישאר חסוי והצדדים קבעו מספר דיונים בשבועות הקרובים. בית הדין הצבאי בראשות השופטת תא"ל אורלי מרקמן קבע כי הליך הגישור יסתיים עד לתאריך ה-15 בדצמבר, אז אמורים שני הצדדים להגיע להסכם.



אולם ההערכות הן כי הסיכוי לכך הוא נמוך מאוד שכן התביעה הצבאית הבטיחה לשתי המתלוננות אמירה בהחלטה הסופית ו"למעריב אונליין" נודע כי צד המתלוננות לא יסכים לשום הסדר ללא הודאה של תא"ל במיל' אופק בוכריס בביצוע עבירות מין.



בסביבתו של בוכריס מסבירים כי הדבר לא יקרה, שכן בוכריס עצמו ממשיך לכפור באישומים נגדו ומכחיש שמועות על הודאה חלקית של עבירות מין ומגע מיני עם המתלוננות. בסביבתו טוענים כי בוכריס הסכים להליך רק בתנאי שהשופט שיף יוכל בסיומו לקבוע כי התיק ריק מתוכן ואין מקום בו לכתב אישום בעבירות מין, דבר שהוא אפשרי על פי החוק אולם קלוש מאוד ואף נחשב לדבר נדיר.



בית הדין הצבאי איפשר לשני הצדדים גם להודיע בטרם הגיעם ל-15 בדצמבר להודיע באם ההליך לא מגיע לסיומו ובכך יוכל בית הדין להקדים את פתיחת המשפט, שמתוכנן להתקיים במהירות ובסבב של לפחות שלושה דיונים בשבוע, חלקם בדלתיים סגורות.