אחרי כמעט חודש של הפסקה הבוקר (רביעי) בבית הדין הצבאי ביפו יתחדש משפטו של החייל היורה, סמל אלאור אזריה, הנאשם בהריגת המחבל מתל רומידה. תומכיו של אזריה צפויים להגיע לפתח בית הדין ולקיים הפגנת מחאה גדולה נגד ההליך עצמו. במשטרה נערכים בכוחות גדולים כדי לאבטח את הכניסה לבית הדין. על דוכן העדים תחזור הבוקר הפתולוגית ד"ר מאיה גיפס, שתנסה בעדותה החוזרת להזים את עדותו הדרמטית של הפרופסור יהודה היס שהעיד בחודש שעבר שעל פי הממצאים הפתולוגיים שהוא בחן בתיק החקירה, המחבל לא מת מהכדור שירה בו אלאור אלה כתוצאה מתסחיף אוויר בלב.



היס הציג בפני בית הדין במשך חמש שעות עדות ממוחה שגרמה לתביעה הצבאית להתפתל לא מעט בניסיון להזים את עדותו של המומחה בעל השם העולמי. עדותו של היס לא רק גרמה לתביעה להתפתל אלה גם להזמין מחדש את הפתולוגית שבניגוד לעדויות מומחים אחרים במשפט היא הראשונה שחוזרת על הדוכן להזים עדות מומחה.



פרופ' יהודה היס בעדותו בבית הדין הצבאי. צילום: נועם אמיר
פרופ' יהודה היס בעדותו בבית הדין הצבאי. צילום: נועם אמיר




"המחבל מת מהירי של אזריה"



בעדותה הראשית קבעה הד"ר גיפס כי המחבל מת כתוצאה מין הירי של אזריה בראשו. "הדימום מצביע על כך שבזמן הירי ליבו של המחבל היה בחיים" אמרה ד"ר גיפס בעדותה "בגלל ההרס הרב בראש קשה לשחזר את פצע היציאה, רקמת המוח נמעכה כמעט לגמרי. יתר הפציעות של המחבל לא הראו על סכנת חיים ובאם היה מקבל טיפול רפואי היה ניתן להצילו" היא קבעה.



עורכי דינו של אזריה, אילן כ"ץ, אייל בסרגליק, כרמית שחיבר ובן מלכא מסרו בתגובה "ד"ר גיפס אשר חוות דעתה נסתרה לחלוטין על ידי ראש המכון הפתולוגי לשעבר פרופ' היס. גיפס מסרה חוות דעת חדשה לגמרי אשר משנה עובדות אשר היו רשומות בחוות דעתה המקורית של עורכת הנתיחה, על כל המשתמע מכך בחוות דעת מזימה שבד"כ היא נקודתית, יש פה חוות דעת חדשה".



בנוסף יעיד הבוקר הרבש"ץ יוני בלייכברד. בלייכברד היה בזירת האירוע ושמו עלה לא מעט במהלך המשפט. הרבש"ץ הוזמן תחילה על ידי התביעה שחזרה בה וביטלה את זימונו. "יוני בלייכברד היה עד ראייה לאירוע והיה אמור להיות מזומן כעד תביעה" מסר אמש עו"ד אייל בסרגליק. "לא בכדי הגיע להעיד מטעם התביעה ולא זומן על ידה שכן הוא סותר את תזת התביעה" טען העו"ד.