שר הביטחון, אביגדור ליברמן אישר היום (חמישי) את המלצת ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, למנות את אלוף אביב כוכבי לסגן ראש המטה הכללי


ההחלטה של ליברמן התקבלה אחרי כמה ימים של פגישות אישיות והתייעצויות עם המועמדים השונים. אלוף אביב כוכבי, המכהן כמפקד פיקוד הצפון, כיהן בעבר גם כראש אגף המודיעין. הוא יחליף בתפקידו את אלוף יאיר גולן, המכהן כסגן ראש המטה הכללי בשנתיים האחרונות.



‫בנוסף, אישר שר הביטחון שורה של מינויים בפורום המטה הכללי של צה״ל, עליהם החליט ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: לתפקיד מפקד פיקוד הצפון ימונה מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק. לתפקיד מפקד חיל האוויר ימונה ראש אגף התכנון, אלוף עמיקם נורקין, שיחליף את אלוף אמיר אשל, המכהן בתפקיד בארבע וחצי שנים האחרונות.



לתפקיד ראש אגף התכנון ימונה מפקד עוצבת הפלדה, תת-אלוף אמיר אבולעפיה שיועלה לדרגת אלוף ויחליף את האלוף נורקין המכהן בתפקיד בשנה וחצי האחרונות. לתפקיד מפקד פיקוד העורף ימונה תת-אלוף תמיר ידעי שיועלה לדרגת אלוף ויחליף את האלוף סטריק, המכהן בתפקיד בשנה וחצי האחרונות.


תת-אלוף מוני כץ, מפקד המרכז לאימוני יבשה, יועלה לדרגת אלוף וימונה לתפקיד מפקד פיקוד העומק. הוא יחליף את אלוף (מיל') טל רוסו המכהן בתפקיד בשנה וחצי האחרונות.



המינויים יכנסו לתוקפם במהלך שנת 2017



שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר על המינויים, כי "כל המועמדים שנשקלו הם האנשים הטובים ביותר, שעברו מסלולי פיקוד מבצעיים בכל שדרת הפיקוד, בעלי ניסיון ויכולים למלא את התפקידים הללו על הצד הטוב ביותר. צה"ל ומדינת ישראל יכולים להתגאות שאלו הם האנשים שמפקדים על חיילי צה"ל".