הישורת האחרונה: שלב הסיכומים במשפטו של "החייל היורה" סמל אלאור אזריה הנאשם בהריגת מחבל בחברון נפתח הבוקר (שני) בהגשת הסיכומים בכתב לבית הדין הצבאי ביפו. התובע, עו"ד וסא"ל במילואים נדב ויסמן הגיש את 145 העמודים של הסיכומים לשופטים, שבהם טען כי הוכח לאורך כל המשפט כי הירי בוצע ממניע של הריגה וקרא לשופטים להרשיעו בהריגה.



בעוד שבוע וחצי יגישו את הסיכומים גם עורכי דינו של אזריה אייל בסרגליק, כרמית שחיבר, אילן כ"ץ ובנימין מלכה. הארבעה יטענו כי "הכוונה היחידה של אלאור הייתה להציל את החיים שלו ושל מי שסבב אותו".



אם החייל יורשע, גזר הדין יינתן בעוד כחודש וחצי


הליך הסיכומים יביא את המשפט לסיומו ובעוד שבוע וחצי ייפגשו הצדדים בפעם האחרונה בבית הדין ויטענו את סיכומיהם בעל פה. מיד לאחר מכן ייצא בית הדין לדון בהכרעה בתיק ואם החייל יורשע, חודש לאחר מכן ייגזר דינו. בסביבתו של אזריה לא תולים תקוות גדולות בבית הדין הצבאי ביפו וכבר מכינים את הקרקע להגשת ערעור. "כבר בהליך המעצר קבעו השופטים שיש לתיק הזה פנים לכאן ולכאן" אומר עו"ד אייל בסרגליק. "על פי חומר החקירות אין כאן עבירת הריגה. גם שופט בית הדין למעצרים קבע זאת בתחילת הדרך. והיום אני אומר שלא מתקיימת בכלל העבירה של הריגה בתיק הזה. וזאת לאחר שמיעת כל העדויות. אנחנו נצטרך לשכנע את בית הדין".



"לאחר שמנתחים את עדויות שלושת העדים המרכזיים המח"ט, המג"ד והמ"פ קובעים שלא הייתה תחושת סכנה" מוסיף עו"ד אילן כ"ץ. "אולם שאר העדים נעים בין ניטרליות לבין תמיכה חד־משמעית בגרסתו של אלאור ועדי ההגנה תומכים בעדותו של אלאור. העדים מאוד ערכיים ואני מניח שהתובע ינסה להאשים אותם במניעים שונים".