יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף במילואים יפתח רון טל יצא היום (ראשון) בהתנגדות נחרצת לשילוב נשים בעוד תפקידי לחימה. האלוף במיל' רון טל, שכתב בעת שירותו הצבאי את פקודת השילוב הראוי לשילוב נשים בצה"ל, זעם על אמירות מתוך צה"ל לפיהן "אם זה קורה בצבאות אחרים זה יכול לקרות גם בצה"ל", ואמר: "אני ערכתי מחקרים עם צבא ארצות הברית, אין שם נשים בתפקידי שריון מבצעי. אין דבר כזה, זו שטות. מי אמר את זה? אני מתנגד התנגדות נמרצת וחושב שזו תקלה ושערורייה". אמר האלוף במילואים בתכניתו של קלמן ליבסקינד ב"רדיו גלי ישראל".



רון טל הוסיף כי לחיילים שומרי מצוות תהייה בעיה עם הכיוון שצה"ל הולך בו: "זו שערורייה שתפגע בכל מה שרק ניתן להעלות על הדעת ובסוף זה יפגע ביכולת של צה"ל. תהייה פגיעה מאוד קשה ביכולת של החייל הדתי לשמור על האמונה. להכניס בנים ובנות לתוך טנק זה טירוף קולוסלי. גם לצוללות לא מכניסים בנות. חוץ מזה הן משרתות בשריון בתפקידי הדרכה. בתוך טנק סגור בפעילות מבצעית - זוהי טעות".



"נמשיך לבחון שילוב של בנות בכל התפקידים". לוחמות בצה"ל. צילום: אריאל בשור
"נמשיך לבחון שילוב של בנות בכל התפקידים". לוחמות בצה"ל. צילום: אריאל בשור



"בנות לא יכולות לעשות את התפקידים בטנק"



כמו כן, אמר רון טל, כי "בת לא מסוגלת לעשות את כל ארבעת התפקידים בטנק. היא חייבת לעשות את כולם. טען וקשר אלו תפקידים פיזיים שיהרסו את גוף האישה".



דבריו נאמרו לאחר שגורם בכיר באכ"א אמר כי יש בצה"ל עבודת מטה לשילוב נשים בעוד תפקידי לחימה, לאחר ש-80 אחוז מהתפקידים בצה"ל פתוחים עבור נשים. לדברי הגורם הבכיר באכ"א, "צה"ל בוחן מחדש שילוב נשים בחיל השריון בתפקידי לחימה בטנק". לדבריו, "בחלק מהמקרים נבחן את הפרמטרים ונחליט אם אפשרי ונכון להגמיש אותן, נגמיש וננסה לשלב את הנשים בתפקידים הללו".



בצה"ל לא מסכימים עם הדברים של האלוף במילואים רון טל ועל כך אמר הגורם הבכיר באכ"א כי "נבחן שילוב של בנות בחלק מהתפקידים בטנק או צוות מלא של בנות שיאיישו טנק בכל התפקידים".



הדברים של האלוף במילואים רון טל לא מנותקים מהמציאות. בצה"ל בחנו מספר פעמים את הנושא. לפני שנתיים פורסמו ב"מעריב השבוע" פרטי עבודת המטה בצה"ל לשילוב לוחמות בטנקים, עבודת מטה שנכשלה באופן נחרץ וגורמים בכירים בחיל השריון גלגלו את הרעיון מכל מהדרגות. לא ברור לאן תוביל עבודת המטה הנוכחית אולם נדמה כשהרעיון עצמו קשה מאוד לעיכול.