התקשורת בסוריה מדווחת הבוקר (רביעי) כי חיל האוויר הישראלי ביצע הבוקר שתי תקיפות באזור דמשק. על פי הדיווח, באחת התקיפות הופצצה שיירת נשק שיועדה להגיע לידי חיזבאללה בכביש המהיר שבין דמשק לביירות והיעד השני שהותקף היה מוצב של הכוחות הסורים הנאמנים לממשל אסד סמוך לדמשק. בצה"ל סירבו לאמת או להכחיש את הדברים ואמרו כי "אנו לא מתייחסים לדיווחים זרים".



מיקום התקיפה של שיירת הנשק על כביש דמשק-ביירות, על פי התקשורת הערבית
מיקום התקיפה של שיירת הנשק על כביש דמשק-ביירות, על פי התקשורת הערבית



מיקום התקיפה נגד בסיס צבא אסד על פי התקשורת הערבית
מיקום התקיפה נגד בסיס צבא אסד על פי התקשורת הערבית



לפני יומיים תקף חיל האוויר בסיס צבאי בדרום רמת הגולן הסורי ששימש כבסיס אימונים של דאעש בדרום סוריה, בתגובה לניסיון פיגוע שארגון הטרור ניסה לבצע ביום ראשון, אז תקפה חוליית מחבלים כוח של גולני שהיה במארב בשטח ישראל. הכוח הישראלי הדף את המחבלים בשיתוף פעולה עם חיל האוויר והרג ארבעה, באירוע לא היו נפגעים ישראלים.



על פי הודעת דובר צה"ל מיום שני בבוקר, היעד לתקיפה היה "מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש האו"ם ושימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם סמוך לגבול". כמו כן הוסיפו בצה"ל, כי "מדובר בפעולת המשך לתקיפה שבוצעה אתמול, שמטרתה מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב". במהלך התקיפה הוטלו על המטרה פצצות במשקל כולל של עשרה טון.



בצה"ל החליטו להגיב בחומרה לניסיון הפיגוע מכיוון שהוא נתפס במערכת הביטחון הישראלי כפיגוע חריג, וכי "נחצה קו אדום" בביצועו. גורם צבאי בכיר הבהיר: "העברנו מסר מאוד ברור לצד השני, שלא נסכים להפרה של ריבונותנו ופגיעה בכוחותינו בשטח מדינת ישראל". אמר גורם צבאי בכיר עם היוודע פרטי הפיגוע.