המתלוננת הראשית נגד תא"ל אופק בוכריס נפגשה עם התובעת הצבאית הראשית והסכימה לעסקת הטיעון שהושג, לפיו בוכריס יודה ב"התנהגות לא הולמת" ובקיום יחסי מין, מה שהכחיש בעבר, אך לא ירצה תקופת מאסר ולא יואשם באונס. המתלוננת הנוספת הסכימה כבר אמש לעסקה ולפי ההערכות, היא תיחתם עוד היום. 

במסגרת הסכם הטיעון, שפרטים עליו פורסמו אמש לראשונה במעריב-אונליין, יופחתו בצורה משמעותית האישומים החמורים המיוחסים לקצין הבכיר, בכללם סעיפים של עבירות מין. כאמור, הוא יודה בקיום יחסי מין עם אחת מהמתלוננות נגדו, מה שהכחיש בעבר, אך סעיף האונס בכתב האישום יוסר. 

הישג משמעותי נוסף של ההגנה הוא שבוכריס ככל הנראה לא יישלח לתקופת מאסר. עם זאת, בוכריס יורד בדרגתו הצבאית לדרגה חדשה שיחרוץ בית הדין. ההתקרבות בין הצדדים הגיעה אחרי שלושה מפגשים ארוכים בין סנגוריו של בוכריס, עודד סבוראי, רועי בלכר ומיה שגיא, לתובעת הצבאית אל"ם שרון פנחס זגג. את הליך הגישור ניהל השופט האלוף (מיל') אילן שיף. 

אופק בוכריס, ארכיון צילום:דובר צה"ל


כזכור, הפרשה עלתה לכותרות לפני כתשעה חודשים, לאחר שחיילת ששירתה תחת בוכריס בהיותו מפקד חטיבת גולני, טענה כי הוא ביצע בה מעשים מגונים. לאחר שהגישה נגדו תלונה, נפתחה חקירת מצ"ח ובמהלכה קצינה בכירה ששרתה במטהו של בוכריס התלוננה גם היא. בוכריס, שהיה קצין מוערך ובולט, פרש מהשירות בעקבות החקירה. כתב האישום שהוגש נגדו כלל 17 אישומים חמורים, 16 מתוכם של עבירות מין.