עסקת הטיעון בפרשת תא"ל במיל' אופק בוכריס נחתמה הערב (חמישי) לאחר ששתי המתלוננות נגדו אישרו את פרטי ההסדר. במסגרת העסקה יורשע בוכריס בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה ויודה בכך שקיים יחסי מין מלאים ומגעים נוספים בעלי אופי מיני, במספר הזדמנויות עם אחת המתלוננות. כמו כן, יורשע בוכריס בעבירה של התנהגות שאינה הולמת בגין מעשיו כלפי המתלוננת השנייה. הוסכם כי על הקצין במיל' יוטל עונש של הורדה בדרגה ומאסר על תנאי בעבירות מין.



גורם צבאי הבהיר הערב כי "בעילה אסורה בהסכמה הנה עבירה פלילית שקשורה לקיום יחסי מין תוך ניצול יחסי מרות. כתב האישום המתוקן כולל את עיקרי המעשים המרכזיים שבוצעו על ידי בוכריס. מכתב האישום הושמטו תיאורים מפורטים של המעשים. מסגרת ההבנות בין הצדדים, פרסם היום בוכריס מכתב אישי בחתימתו, בו הדגיש כי הוא מודה באופן מלא בכתב האישום ולוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו".



במכתב ההתנצלות כתב בוכריס: "בעקבות פרסומים שונים אבהיר, שהודאתי בכתב האישום היא מלאה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו". בהמשך למכתב חידד בוכריס כי "הפרסומים בכלי התקשורת ביחס להסדר הטיעון של מי שמציגים עצמם כמקורביי, אינם על דעתי". את המכתב בחר בוכריס לפרסם לאחר שאחת המתלוננות נגדו הביעה הסתייגות מההסכם והודיעה כי אם לא תהיה התנצלות ונטילת אחריות מצד הקצין, היא תתנגד להסדר הטיעון ותמנע אותו. 



בתגובה להסדר הטיעון, המתלוננת א' מסרה באמצעות עורכת דינה אביטל בן נון: "מכתבו של הנאשם, הגם שהינו רופס, לקוני ונטול כל אמפתיה אמיתית למתלוננת ולנזק שגרם לה במעשיו, מונע ממנו התנערות מהסדר הטיעון, בין בעצמו ובין באמצעות אחרים. הנאשם, אשר שיקר לאורך כל החקירה, הטיל דופי במהימנותן של המתלוננות ולא מנע הטלת רפש בהן, תחת נטילת אחריות על מעשיו, נעדר כעת ככל הנראה את גדלות הנפש להתנצל התנצלות אמיתית וכנה".



בוכריס לא יישלח למאסר. צילום: ארכיון, אלי דסה
בוכריס לא יישלח למאסר. צילום: ארכיון, אלי דסה



המכתב פורסם לאחר שאתמול המתלוננת הראשית בפרשה, א', ששירתה תחת אופק בלשכתו בעת שהיה מפקד חטיבת גולני, נפגשה עם עורכת דינה והתובעת הצבאית הראשית אל"מ שרון זגגי פנחס, במטרה לשמוע על תוכן העסקה במלואה. בסיום הפגישה, שארכה למעלה משעתיים, יצאה המתלוננת כשהיא מאוכזבת מניסוח חלק מהסעיפים והביעה הסתייגות.



התובעת הצבאית הבטיחה לה כי ההסתייגות שלה תובא בפני עורכי דינו של בוכריס ובפני המגשר השופט אילן שיף. "התביעה הצבאית עדכנה אותנו בפרטי ההסדר", מסרה המתלוננת באמצעות עורכת דינה. "ההסדר גובש לאחר הליך גישור ממושך ולאחר שנשקלו הראיות ע"י השופט המגשר. ההסדר המוצע מקבל במלואו את גרסת המתלוננת, אשר נותרה עקבית ומהימנה עוד מעת הגשת התלונה במצ"ח ואשר אינה שנויה במחלוקת".



סעיף האונס נמחק



במסגרת הסכם הטיעון שהצדדים הגיעו אליו בתחילת השבוע, כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב-אונליין", יודה בוכריס ב"התנהגות לא הולמת" ובבעילה אסורה, דבר שהכחיש בעבר באופן נחרץ, אך לא יורשע בעבירות המין החמורות, בהן סעיף של אונס, בהן הואשם בתחילה. בעקבות ההסכם, בוכריס כאמור לא יישלח למאסר. ההתקרבות בין הצדדים הגיעה אחרי שלושה מפגשים ארוכים בין סנגוריו של בוכריס, עודד סבוראי, רועי בלכר ומיה שגיא, לתובעת הצבאית אל"ם שרון פנחס זגג. את הליך הגישור ניהל השופט האלוף (מיל') אילן שיף.



כזכור, פרשת בוכריס החלה לפני כתשעה חודשים, לאחר שחיילת ששירתה תחתיו בהיותו מפקד חטיבת גולני טענה כי הוא ביצע בה מעשים מגונים. אחרי שהגישה נגדו תלונה, נפתחה חקירת מצ"ח ובמהלכה קצינה בכירה ששרתה במטהו של בוכריס התלוננה גם היא. בוכריס, שהיה קצין מוערך ובולט, פרש מהשירות בעקבות החקירה. כתב האישום שהוגש נגדו כלל 17 אישומים חמורים, 16 מתוכם של עבירות מין.