דובר צה"ל פרסם היום (רביעי) בעמוד הטוויטר שלו בשפה האנגלית, את מפת המטרות החדשה של צה"ל לטרור בדרום מזרח לבנון. במפה מוצגים לא פחות מ-10,000 מטרות טרור שהעמיד חיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה. באותה מלחמה יצא צה"ל לתקוף בלבנון כשבכליו 200 מטרות בלבד. כיום אומרים גורמים בצה"ל כי יכולת האיסוף של מטרות חדשות תוך כדי תקיפה השתפרה באופן משמעותי, כמו גם יכול סגירת המעגלי האש על מטרות אויב.



פרסום המפה מצטרף ליום של הצהרות לוחמניות במערכת הביטחון כלפי חזית הצפון. מוקדם יותר, שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס באופן כללי לנעשה בסוריה במהלך מפגש עם שגרירי האיחוד האירופי בישראל. "בראש ובראשונה, אנו פועלים בכדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, להגן על ריבונותנו ומנסים למנוע הברחת נשק מתוחכם, ציוד צבאי ונשק להשמדה המונית מסוריה לחיזבאללה", אמר ליברמן. "אין לנו כוונה להתערב במלחמת האזרחים בסוריה, אך כשאני נשאל, פעם אחר פעם, מהו האופי של הסדר עתידי אפשרי בסוריה, אני חוזר ואומר שעמדתי היא שלא משנה איזה הסדר יהיה בסוריה - בכל מקרה האיראנים ואסד חייבים להיות מחוץ לסוריה ולא יכולים להיות חלק מן ההסדר".



שר הביטחון אביגדור ליברמן עם שגרירי האיחוד האירופי. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון אביגדור ליברמן עם שגרירי האיחוד האירופי. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



מסר למעצמות



מוקדם יותר, פורסם בדיווחים זרים כי צה"ל תקף יעדים בשדה התעופה הצבאי אל-מאזה. תחילה דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי מדובר בסדרה של פיצוצים שנגרמו כתוצאה מתקלה ופיצוץ מכלי דלק. אך כמה שעות לאחר מכן החלו לדלוף לרשת סרטונים ובהם נראים טילים נופלים על המתקן, שהכיל ככל הנראה נשק שמוגדר על ידי מערכת הביטחון כ"נשק שובר שוויון" שהיה אמור להגיע לידי החיזבאללה.



בתשע בבוקר דיווחו ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי כלי טיס ישראליים תקפו מחסן בשדה התעופה בדמשק כשהמטוסים חגו מעל שמי לבנון, אולם בצהרים שוב שונתה הגרסה והפעם על ידי סוכנות הידיעות הרשמית הסורית סאנ"א, שציטטה בדיווחיה גם גורם צבאי בכיר בצבא אסד, שהמתקפה בוצעה מהר אביטל ברמת הגולן על ידי טילי קרקע-קרקע.



אין ספק כי דיווחי התקיפה ביממה האחרונה, לצד התבטאות של שר הביטחון בנושא קווים אדומים ונשק שעובר מסוריה ללבנון יחד עם פרסום המפה נועד להעביר מסר ברור לעולם כולו ובמיוחד למעצמות שנמצאות במזרח התיכון, שישראל מתייחסת לאיומים עליה ברצינות מרבית.