שירות הביטחון הכללי חשף היום (חמישי) כי סיכל בשיתוף פעולה עם צה"ל והמשטרה תשתית טרור רחבה של חמאס באזור יהודה ושומרון, תשתית שפעלה כדי להוציא פיגועי ירי וחטיפה. חברי התשתית, פעילי חמאס מצוריף ומחברון, תכננו חלק מהפיגועים כדי להוביל למקח שיאפשר שחרור אסירים. "הפעילים ביצעו, כהכנות מקדימות לפיגוע, תצפיות על כוחות צה"ל באזור צוריף", מסר גורם בשב"כ, "חקירתם של חברי התשתית בשב"כ הובילה לחשיפת אמצעי לחימה רבים".

בין המעורבים המרכזיים בפרשייה הוא האסיר הביטחוני אבראהים עבדאללה גנימאת, בן 58 מצוריף, המרצה עונש מאסר עולם בגין מעורבותו בשורת פיגועים קטלניים בשנות ה-90, ביניהם חטיפתו ורציחתו של החייל שרון אדרי ז"ל. במסגרת חקירת הפרשה נעצרו פעילי חמאס נוספים בהם פאדי אברהים גנימאת, תושב צוריף, אחיו שאדי ששימש כראש החוליה. השניים הם בניו של גנימאת. גם חתנו של הרוצח מחמד מחמוד נעצר. יחד עימם נעצרו גם הית'ם נעים חמידאן, תושב ג'בעה שסייע בהסתרת אמצעי לחימה, ג'אד סלטאן תושב חברון, סוחר אמל"ח אשר סיפק לתשתית חלק מכלי הנשק וראמי רג'וב תושב דורא, שתכנן עם אברהים גנימאת פיגוע חטיפה בעת שהותם בכלא. 
"במסגרת החקירה הוסגרו נשקים ואמצעי לחימה רבים, כולל שני רובים מסוג קלצ'ניקוב, שלושה אקדחים, רובה ציד, M-16  ארוך, M-16 קצר, מחסניות ותחמושת" נמסר מהשב"כ.

"חקירתם של כלל הנחקרים הסתיימה ובימים הקרובים צפויה התביעה הצבאית ביהודה להגיש כתבי אישום כנגד המעורבים. חשיפת התשתית מצביעה על המוטיבציה הגבוהה של פעילי חמאס, בשטח ובבתי הכלא, לבצע פיגועים חמורים ובכללם פיגועי חטיפה וירי".