הותר לפרסום היום (שישי) כי השב"כ ומשטרת ישראל עצרו שמונה תושבי מזרח ירושלים, משכונות צור באהר ושיח ג'ראח בחשד שהקימו תא טרור. מחקירתם עלה כי תכננו לבצע פיגועי ירי בירושלים והשתתפו בהפרות סדר אלימות בהר הבית במהלך חודש הרמדאן ובימים לזכר מפגעים שנהרגו לאחרונה. על פי חקירת השב"כ, השמונה נפגשו נפגשו בשנת 2015 בעת שריצו זמן מאסר בגין הפרות סדר אלימות והחליטו להקים חוליה שמטרתה לבצע פיגועי ירי בירושלים.



כמו כן עלה בחקירה, כי החוליה תכננה לבצע פיגוע ירי לעבר בסיס צה"ל בהר הצופים הסמוך לאוניברסיטה העברית בירושלים. חלק מפעיליה אף ביצעו תצפיות על הבסיס לאחר שחרורם מהכלא, ובחנו אפשרויות למימושו. בנוסף לפעילות זו עלה מן החקירה, כי חלק מחברי החוליה היו מעורבים בהפרות סדר אלימות בעיר העתיקה בירושלים והר הבית, בהם לקחו חלק במהלך חודש הרמדאן האחרון ובימים לאזכור מפגעים שנהרגו בתקופה האחרונה בירושלים.



חשיפה שנייה תוך יומיים


אתמול הודיע השב"כ כי עצר תשתית טרור רחבה של חמאס באזור יהודה ושומרון, בשיתוף עם משטרת ישראל וצה"ל. התשתית פעלה כדי להוציא פיגועי ירי וחטיפה. חברי התשתית, פעילי חמאס מצוריף ומחברון, תכננו חלק מהפיגועים כדי להוביל למקח שיאפשר שחרור אסירים. "הפעילים ביצעו, כהכנות מקדימות לפיגוע, תצפיות על כוחות צה"ל באזור צוריף", מסר גורם בשב"כ, "חקירתם של חברי התשתית בשב"כ הובילה לחשיפת אמצעי לחימה רבים".



רובה M-16. צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה.
רובה M-16. צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה.



בין המעורבים המרכזיים בפרשיה הוא האסיר הביטחוני אבראהים עבדאללה גנימאת, בן 58 מצוריף, המרצה עונש מאסר עולם בגין מעורבותו בשורת פיגועים קטלניים בשנות ה-90, ביניהם חטיפתו ורציחתו של החייל שרון אדרי ז"ל. במסגרת חקירת הפרשה נעצרו פעילי חמאס נוספים בהם פאדי אברהים גנימאת, תושב צוריף, אחיו שאדי ששימש כראש החוליה. השניים הם בניו של גנימאת. גם חתנו של הרוצח מחמד מחמוד נעצר. יחד עימם נעצרו גם הית'ם נעים חמידאן, תושב ג'בעה שסייע בהסתרת אמצעי לחימה, ג'אד סלטאן תושב חברון, סוחר אמל"ח אשר סיפק לתשתית חלק מכלי הנשק וראמי רג'וב תושב דורא, שתכנן עם אברהים גנימאת פיגוע חטיפה בעת שהותם בכלא.



"במסגרת החקירה הוסגרו נשקים ואמצעי לחימה רבים, כולל שני רובים מסוג קלצ'ניקוב, שלושה אקדחים, רובה ציד, M-16 ארוך, M-16 קצר, מחסניות ותחמושת" נמסר מהשב"כ.



"חקירתם של כלל הנחקרים הסתיימה ובימים הקרובים צפויה התביעה הצבאית ביהודה להגיש כתבי אישום כנגד המעורבים. חשיפת התשתית מצביעה על המוטיבציה הגבוהה של פעילי חמאס, בשטח ובבתי הכלא, לבצע פיגועים חמורים ובכללם פיגועי חטיפה וירי".