לאחר המון הכנות, אימונים ובעיקר ציפייה גדולה ינחתו מחר זוג מטוסי האדיר הראשונים בבסיס שלנו, בסיס נבטים שבנגב. זה יהיה יום בלתי נשכח בחיל האוויר. ההתרגשות גדולה, אך אין לנו ספק שאנו מסוגלים לבצע את משימת הקליטה בצורה מקצועית. בשנת 2008 הועתק הבסיס ממשכנו הקודם בלוד למיקומו הנוכחי, בנבטים. אחד היתרונות הגדולים במעבר היה האפשרות לממש את חזונו של בן-גוריון שאמר "בנגב ייבחן העם בישראל". קיווינו כי המיקום החדש יהווה תרומה משמעותית לפיתוח הנגב ונדמה שתקוותינו מומשו.



בשמונה השנים הקצרות שבהן פועל הבסיס במתכונתו הנוכחית הספקנו לקלוט פלטפורמה חדשה לחיל – מטוסי השמשון, הסופר-הרקולס. התעצמותו וגדילתו המהירה של הבסיס הביאה אותו להיות הגדול ביותר בצה"ל. זהו כבוד גדול עבורנו לקלוט את המטוס אשר ישדרג את חיל האוויר הישראלי לעידן טכנולוגי חדש. עידן מטוסי הקרב מהדור החמישי.



מטוס האדיר, כשמו כן הוא, בעל יכולות חמקנות ואיסוף מודיעין שלא קיימות במטוסי הקרב המשמשים את חיל האוויר כיום. קליטת המטוס משנה לחלוטין את תפיסות ההפעלה המבצעיות ואת שיטות ההדרכה והאחזקה בחיל. ההתרגשות והמתח גדולים פי שניים לאור העובדה שצה"ל הוא הצבא הראשון אשר יפעיל את המטוס מחוץ לצבא ארצות הברית.



סא"ל אסף בטייסת החדשה. צילום: דובר צה"ל
סא"ל אסף בטייסת החדשה. צילום: דובר צה"ל



המטוס הישראלי יהיה יחיד מסוגו בעולם



לאחר שינחתו בבסיס זוג מטוסי ה-35-F האמריקאים, יותקנו בהם מגוון מערכות ותוכנות כחול-לבן המיוצרות ומפותחות בחברות ישראליות וכך יהפוך ה-35-F ל-F-35I ויקבל את שמו העברי, האדיר. מלבד שינוי השם, התקנת המערכות הישראליות תהפוך אותו למטוס יחיד מסוגו בעולם.



היום, כשאנו עומדים בישורת האחרונה ומאחורינו מספר שנים של התרגשות והכנות, יש לנו הזדמנות טובה לציין את האנשים המצוינים שנבחרו להוביל את הפרויקט. אנשי השטח ואנשי המטה, צוותי האוויר והצוות הטכני, חוד החנית של חיל האוויר, חוד החנית של צה"ל. כל מכונה, משוכללת ככל שתהיה, לעולם לא תשיג את יכולותיו של האדם המפעיל אותה.



אני מאחל לטייסת נשר הזהב, לבסיס נבטים ולצה"ל כולו – בהצלחה!



הכותב הוא סגן מפקד בסיס נבטים