בעקבות הפרסום ב"מעריב-השבוע" על חייל צה"ל שהותקף על ידי נגדי המשמעת ביחידתו, שוחרר בסוף השבוע החייל מהצבא. נגד הנגדים שטען כי תקפו אותו לא נפתחה חקירה. יממה לאחר הפרסום הועברה תלונת החייל אל מפקדי הכלא שבו הוחזק ואל מפקדיו היחידה ואלו פתחו בבדיקת הטענות של החייל שלפיהן הוא הותקף על ידי נגד משמעת לאחר שחזר ליחידה כדי להישפט על נפקדות. החייל טען בפני מפקדיו כי הוא חושש לחזור ולשרת תחת אותם המפקדים משום שהם העלילו עליו כי ניסה לתקוף אותם בסכין.



באותו יום שוחרר החייל לביתו ולאחר מספר ימים קיבל הודעה כי הוא אינו צריך לשוב ליחידתו וצה"ל משחרר אותו משירות. בצה"ל הוחלט לסגור את תיק הבדיקה נגד הנגדים שתקפו את החייל ופצעו אותו בפניו ובגפיו. עורך דינו, בנימין מלכא, אמר בתגובה: "אני מכבד את צה״ל, את ערכיו ואת שירות החובה. עם זאת, מקום שבו ישנה חריגה מנהלים, מן הראוי שהדין ימוצה עד תום. צר לי שבצה"ל בוחרים לטאטא מתחת לשטיח את המקרה המייצג בריונות לשמה. מבחינתו של מרשי, אין בשחרורו מצה"ל סוף פסוק".



"התחילו לצעוק 'יש עליו סכין'"



כזכור, החייל נשלח ל-20 ימי מחבוש לאחר שחזר מנפקדות וביקש להישפט. הוא דיווח למפקדיו על קשיי הסתגלות ולאחר כמה בעיות משמעת, ברח מהצבא. לטענתו, לאחר שחזר כדי להישפט, הוכה על ידי מפקדיו. "הם תפסו וכפתו אותי", טען, "והתחילו לצעוק 'יש עליו סכין'. שקר במצח נחושה". החייל טוען כי נגד המשמעת אמר לו שהוא הולך לכלא.



הוא ביקש להישפט בבית דין צבאי אבל סורב, ולטענתו, תפס אותו נגד המשמעת בניגוד לפקודות, אזק את ידיו בברוטליות באמצעות אזיקון מפלסטיק והחל לחנוק אותו. "פתאום הוא התחיל לצעוק 'יש לו סכין'", סיפר החייל באמצעות עורך דינו בנימין מלכא. "לא היה ולא נברא". החייל, שנחבל קשה בידיו ובפניו, נשפט לעשרה ימי מחבוש על תקופת הנפקדות ולעוד עשרה ימי מחבוש על טענתו של הנגד כי התנגד למעצר.



מדובר צה"ל נמסר כי החייל התפרע ופגע בעצמו ובסובבים אותו ולכן נאזק.