משפחתו של אורון שאול ז"ל, שנחטף במהלך מבצע צוק איתן ברצועת עזה לפני שנתיים, תציין היום (שלישי) את יום הולדתו ה-23. אמו זהבה התראיינה הבוקר בגלי צה"ל וסיפרה על תחושותיה. "זה תאריך מאד מרגש בשבילי. זו השנה השלישית שחוגגים לאורון יום הולדת כשהוא לא נמצא איתנו. לא יכול להיות יותר קשה מזה". לדבריה, בניגוד למה שאומרים, הזמן לא מרפא פצעים. "זה רק נעשה יותר גרוע. החור בלב נעשה הרבה יותר משמעותי, אין לנו חגים, אין לנו לילות וימים, אורון כל הזמן לנגד עינינו. כל הבעיה שלנו היא חוסר הוודאות כי אנחנו יודעים שאורון נחטף בחיים".



"אני חושבת עליו כל יום", הוסיפה זהבה שאול, "כשאני אוכלת אני תוהה הוא אוכל. כשאני הולכת לישון, אני כמובן לא נרדמת ושואלת אם הוא יכול להירדם".


"אני לא יודעת מה מצבו של אורון היום", אמרה, "אף אחד לא יודע ואם מישהו אומר אחרת הוא משקר".



שאול נזכרה כיצד ניסתה לשכנע את אורון לא להתגייס לגולני. "לא רציתי כי אחיו היה בגבעתי, אבל הוא התעקש ולא שמע בקולי", אמרה, "אבל הוא הבטיח לי שהוא לא יהיה הראשון. אמרתי לו שגם שני ושלישי זה בסדר, אבל בסוף הוא עשה את מה שהוא רצה וזה חבל לי". לדבריה, היא ביקשה גם מאביו של אורון, הרצל ז"ל, שיעזור לה לשכנוע אותו לא ללכת לגולני, אבל הוא אמר לו "אני מאד גאה בך". היא גם סיפרה שאורון לא היה אמור להיכנס לרצועת עזה כי הוא היה מצטיין נשיא וקיבל תפקיד אחר, אבל הוא אמר למפקד שלו שאם נכנסים לעזה הוא מצטרף.



"החור בלב נעשה יותר משמעותי". זהבה שאול.  צילום: באסל עווידאת, פלאש 90
"החור בלב נעשה יותר משמעותי". זהבה שאול. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90



אביו של אורון, הרצל, הלך לעולמו לפני מספר חודשים לאחר מחלה. בראיון אמרה זהבה כי "הרצל כל הזמן האמין בראש הממשלה, וכשהוא הבין ששנתיים עברו ולא קורה כלום הוא הבין שעובדים עלינו ואמר לי: 'עכשיו אני מבין מה קורה. מבקש אנא ממך אל תרפו, תחזירו את אורון'. הוא הרגיש נבגד ומתוסכל. אם תשאל אותי, הרצל הוא חלל של צוק איתן. הוא היה אדם כל כך חזק, גבוה ששידר כל הזמן ששום דבר לא יקרה לו. מי היה מאמין?".



בנה השלישי של זהבה שאול לומד כיום בכיתה י"ב ואמרו להתגייס לצה"ל בשנה הבאה. אמו אמרה בשידור כי לא תתן לא ללכת לקרבי. "בינתיים הוא לא מגיב, נותן לי לדבר. אעשה הכל על שמנת שהוא לא יהיה בקרבי".



בסיום הראיון פנתה זהבה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה לו: "אתה ידעת לשלוח את הבן שלי למלחמה של 51 ימים - יותר ממלחמת יום כיפור - אתה הכנסת אותו לעזה ועליך מוטלת האחריות להוציאו משם, לא משנה באיזה מצב. אל תפקיר את חיילי גולני כי אחרת הם יפקירו אותך".