הקבינט המדיני-ביטחוני דן היום (ראשון) בדרכים להשבת גופות חללי צה"ל והאזרחים המוחזקים ברצועת עזה, והחליט פה אחד על תוכנית פעולה לקידום הנושא. בנוסף, חברי הקבינו החליטו כי גופות מחבלים של חמאס לא יוחזרו לידי ארגון הטרור השולט ברצועת עזה, אולם ייקברו בשטח ישראל



שמחה ולאה גולדין, הוריו של זגן השר ז"ל, שגופתו מחוזקת בידי חמאס מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014, שוחחו הערב בעקבות ההחלטה, עם מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, תא"ל אליעזר טולדנו, ועם שליחו של ראש הממשלה לנושא השבויים והנעדרים, ליאור לוטן, בנאמר בדיון והחלטות שהתקבלו. .



בעקבות השיחה נמסר ממשפחת גולדין: "אנחנו לא מחלקים צל"ש למי שהחליטו לפעול מעט מדי ומאוחר מדי. במשך שנתיים וחמישה חודשים לא נעשה דבר כדי לקדם את חזרתם של אורון והדר מסג׳עייה ורפיח חזרה הביתה. על פניו, תוכנית הפעולה שעליה הוחלט פה אחד בקבינט עוסקת בנושאים החשובים שיכולים להיות מנוף לחץ על החמאס. אבל על ראש הממשלה מוטלת האחריות להפוך את ההחלטה לעשייה ובנוסף אנו מצפים כי יהיה קיים מנגנון ברור של החמרה והחרפת הצעדים מול חמאס בכל הפעולות בהם הממשלה אמורה לפעול כעת".



בעקבות הדיון בקבינט מצפה משפחת גולדין לקיים פגישה עם ראש הממשלה במהלך הימים הקרובים. 



משפחתו שך סמ"ר אורן שאול ז"ל, שגם גופתו נמצאת בידי חמאס, אמרה בתגובה: "כבר נואשנו מדיבורים של ממשלת ישראל בנושא וממתינים למעשים אופרטיביים. מבחינתנו לא השתנה כלום ואנו ממתינים שראש הממשלה יקבל החלטה מנהיגותית ויחזיר את סמ״ר אורון שאול, מסייעת 13, הביתה מהמלחמה.