הרצח בחיפה: פרקליטו של החשוד בירי שגרם למותו של גיא כפרי (48) ולפציעתו של הדיין יחיאל אילוז ביום שלישי האחרון, הבהיר (שישי) היום כי בני המשפחה משוכנעים שאין לו כל קשר לאירוע. "הוא בן למשפחה נורמטיבית זוג הורים וחמישה ילדים משפחה למופת ללא כל רקע או הסתבכות פלילית בעבר. האבא עובד במפעל, האמא בבית אבות. הוא לאחרונה עבד במסעדת דגים. כרגע אנחנו ממתינים כי לא יודע מה המניע שגרם למשטרה ולשב"כ לסווג את האירוע כאירוע על רקע לאומני. בני המשפחה שלו משוכנעים שאין לו כל קשר או מעורבות עם האירוע , בין אם זה מבחינה פלילית ובין אם זה מבחינה לאומנית", אמר עו"ד ראפת אסדי.



הבוקר הוארך מעצרו תשעה ימים לאחר שאמש הסגיר עצמו החשוד לידי המשטרה. "לאחר שככל הנראה ידע שהמשטרה מחפשת אחריו וראה שבני המשפחה ואני אישית קוראים לו להסגיר את עצמו, הוא נענה לקריאות שלנו והסגיר את עצמו באופן מיידי", אמר עורך הדין המתגורר בסמיכות לחשוד.



מקורבי המשפחה אמרו למעריב אונליין כי הם במצב נפשי קשה, נוכח השעות מורטות העצבים שעברו עליהם מאז נחשד בנם ברצח ובניסיון הרצח בעיר, וגם נוכח החיפושים האינטנסיביים של כוחות הביטחון בבתי המשפחה בשכונת חליסה בבירת הכרמל. אביו של החשוד אמר, כי "אני לא חינכתי את הילדים שלי לפגוע באחרים. אנחנו מאמינים בחפותו, ונמתין להתפתחויות בחקירה". אסיל, בת זוגו של החשוד, אמרה כי היא מאמינה בחפותו. "אני ממתינה שכל הדבר הזה יסתיים כדי שנתארס", אמרה.



סנגורו של החשוד אמר כי "אני וגם בני משפחתו משוכנעים שהוא לא קשור לאירוע ואין לו שום קשר לאירוע. אין כלום ולא יהיה כלום. בני משפחתו אומרים שלא היה כלום, לא יהיה כלום כי אין כלום, לא מבחינה פלילית ובוודאי לא מבחינה לאומנית".



לדבריו, "אנחנו משוכנעים שלא ידע שהמשטרה מחפשת אחריו, וזה שלקח לו יומיים לענות לטלפון – זה לא אומר שהוא היה נמלט מהמשטרה. נחכה להתפתחויות ונראה איך זה יתגלגל".



עו"ד ראפת אסד. צילום: ללא קרדיט
עו"ד ראפת אסד. צילום: ללא קרדיט



לטענת עורך הדין אסדי, החשוד הגיע לדודו בבקשה לקבל סיוע. "הוא היה עייף ורעב, ביקש לאכול ולאחר שהבין מדודו שכל המדינה מחפשת אותו, הוא ביקש שיסגיר אותו למשטרה. הדוד התלווה אליו לתחנת המשטרה הסמוכה בעכו, והוא כרגע נמצא תחת חקירה אינטנסיבית הן של המשטרה והן של השב"כ".



תם המצוד



כזכור, אמש חלה התפתחות דרמטית בפרשת הירי בחיפה, כאשר החשוד הסגיר עצמו למשטרה. עוד קודם לכן החליטו במשטרה להגדיל את הכוחות במסגרת המצוד אחרי החשוד במה שנראה כאירוע על רקע לאומני. במהלך האירוע, ביום שלישי, נרצח כאמור כפרי ונורה הדיין אילוז, המאושפז במצב בינוני בבית החולים רמב"ם. כפרי בן ה־48 נורה ברחוב הגיבורים בחיפה.



גיא כפרי הובא למנותות. צילום: פייסבוק
גיא כפרי הובא למנותות. צילום: פייסבוק



שוטרים פשטו אתמול בצהריים על בית נטוש בשכונת חליסה בחיפה וערכו חיפושים באזור בעקבות מידע חדש שהגיע לידי כוחות הביטחון, שלפיו החשוד נראה באחרונה בשכונה.



בתוך כך, מאות ליוו את כפרי ז"ל, נהג הסעות ילדים, בדרכו האחרונה בבית העלמין במושב עופר, שם מתגוררים הוריו. ההלוויה, שלוותה בסיקור תקשורתי, הייתה מאופקת מאוד, אך הצער העמוק, התדהמה והעצב ניכרו היטב על פניהם של המשתתפים.



החשוד ברצח וחברתו. צילום: ללא קרדיט
החשוד ברצח וחברתו. צילום: ללא קרדיט