המחבל מפיגוע הדריסה היום (ראשון) בטיילת ארמון הנציב בירושלים, הוא פאדי אחמד חמדאן אל-קונבר (28), פלסטיני בעל תעודת זהות ישראלית, תושב כפר ג'בל אל-מוכבר שבמזרח ירושלים. על פי תמונתו המעודכנת, הוא ככל הנראה חזר בתשובה ונמנה עם הזרם הסלפי. הפלסטינים ציטטו את הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטענו כי הוא איש 'המדינה האסלאמית'.



אל-קונבר נשוי ואב לארבעה ילדים - שתי בנות ושני בנים, אחד מהם נולד לאחרונה, ותמונותיהם פורסמו ברשתות החברתיות. מיד לאחר שנודעה זהותו, הגיעו כוחות ביטחון אל ביתו ובית הוריו, ולקחו כל מה שעשוי לשפוך אור על מניעיו. בנוסף, נעצרו אשתו, אביו וכן שניים מאחיו. על פי הדיווחים, אחים ואחיות נוספים שלו התבקשו להגיע לחקירה בשב"כ, שכן יש לו 12 אחיות ושבעה אחים.



"מסע נקם בשכם"


בתחילה דווח כי מדובר באסיר משוחרר, ואף פורסמה ברשתות הטלוויזיה הפלסטיניות תמונה לא נכונה של המחבל, אולם לאחר מכן עודכנה תמונתו. התקשורת הפלסטינית, המזוהה עם הרשות הפלסטינית, הרחיבה על מה שהיא כינתה "מסע ההסתה של שרים וחברי כנסת מהימין נגד הפלסטינים". מאוחר יותר דווח כי מתנחלים יצאו למסע נקם בפלסטינים באזור שכם, ואף ניפצו שמשות של כלי רכב מקומיים. 



אחת מאחיותיו של חמדאן אל-קונבר סיפרה כי כוחות הביטחון לקחו את פרטי כל האחים, ועיכבו את הוריה והאחים שלה, מלבד אחד שלקחו את אשתו כדי שיגיע לחקירה. "הוא ביקש שאשתו תכין לו אוכל, כי הוא בדרך. פתאום שמענו על פיגוע עם משאית, ותמונת המשטית שלו התפרסמה בפייסבוק", סיפרה האחות.



עוד הוסיפה: "פאדי לא היה אסיר, ולא היה חלק מתנועה או ארגון כלשהו. הוא בסך הכל פרנס את משפחתו. אלוהים בחר בו להיות שאהיד. אלחמדוללה, זו הבחירה של האל". 



פיגוע הדריסה בארמון הנציב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90