הצוערת נועם קדר שניצלה מהפיגוע שאירע היום (ראשון) בשכונת ארמון הנציב שבירושלים, בו נהג משאית דרס קבוצת חיילים, הרג ארבעה מהם ופצע עשרות נוספים יצאה נגד הפרשנים ששפטו את החיילים שנקלעו לזירת הפיגוע האיום. "אני, לעומת רבים מכם - הייתי בארמון הנציב", כתבה בפוסט שהפך ויראלי בחשבון הפייסבוק שלה.



"אני צוערת מגדוד ארז ממגמת נחשון- חברים שלי נפצעו, ויש אפילו כמה שנהרגו ויש לי בקשה אחת מכולכם. בבקשה תפסיקו להישמע לגורמים שלא בודקים וישר מפרסמים שטויות ומידע מסולף. בבקשה תפסיקו להפיץ דעות שמתבססות על שקרים חסרי ביסוס. בבקשה תפסיקו למכור אחת לשני פסיכולוגיה בשקל על תת מודע שפעל כשראיתי משאית דורסת חברה שלי".



הצוערת הוסיפה "אין שום קשר לאלאור אזריה. שום קשר. שאף אחד מכם לא יעז להשוות בין סמיטריילר על 100 קמ"ש למחבל ששוכב מנוטרל". מיד לאחר הפיגוע יצאו הודעות של פוליטיקאים כמו אורן חזן ואיוב קרא שקראו לשחרר את החייל אלאור אזריה תוך שהם שופטים את התנהגות החיילים בזירה. הרשת החברתית מיד אימצה את הנרטיב וסערה. "אף אחד לא פחד לרגע לירות", הגיבה הצוערת קדר.



"אנשים פחדו להידרס כי היה שם מחבל אחוז דיבוק ורצח בעיניים. רצנו לכיוון המשאית כמו מטורפים. אנשים שם לא הפסיקו לחתור למגע עד כדי כך שפחדו שיהיה ירי דו צדדי וירדו חזרה למטה. האירוע תופעל בצורה בלתי רגילה, רק בזכות צוערים שחתרו למגע וניטרלו את המחבל תוך פחות מדקה- ומנעו תרחיש של מספר נפגעים גבוה הרבה יותר". עם זאת, יצוין כי התחקיר הצבאי העלה כי המחבל חוסל על ידי אזרח ולא על ידי החיילים.



"התחושות שלנו קשות מאוד, חברים שלנו נהרגו ונפצעו לנו מול העיניים", המשיכה הצוערת קדר. "המעט שאתם יכולים לעשות זה לא להכפיש אותנו על שקר, בטח כשעשינו את ההיפך הגמור. אז המדריך יכול להגיד לאתרי חדשות מה שהוא רוצה, אבל אנחנו על חברים שלנו נלחמנו".



דבריה של הצוערת נועם קדר הפכו לוויראלים בתוך שעה וזכו למאות שיתופים.