למרות שנרשם שיפור קל במצבה, גם יממה אחרי פיגוע הדריסה הקטלני בבירה בו נרצחו ארבעה חיילים, רופאי בית החולים של שערי צדק ממשיכים להיאבק על חייה של החיילת, צוערת בקורס קצינים, שנפגעה באורח קשה. מבית החולים נמסר הבוקר (שני) כי נרשמת יציבות מסוימת במצבה של החיילת וכי היא עדיין מאושפזת במצב קשה ביחידה לטפול נמרץ, מונשמת ומורדמת. החיילת עברה שני טיפולים באזור והראש וקיבלה מנות דם רבות.



בנוסף אליה, ארבעת החיילים שפונו אתמול כשהם פצועים באורח קל טפלו ושוחררו לביתם. כמו כן טופלו שם כ-30 נפגעי חרדה. קצינה, שתי חיילות וחייל נרצחו אתמול בצהריים בפיגוע הדריסה שנעשה באמצעות משאית בחניון טיילת ארמון הנציב בירושלים: סגן יעל יקותיאל (20) מגבעתיים, סגן שיר חג'אג' (22) ממעלה אדומים, סג"ם שירה צור (20) מחיפה וסג"ם ארז אורבך (20) מאלון שבות. יקותיאל, בוגרת תיכון קלעי שבשכונת בורוכוב בגבעתיים, סיימה את קורס הקצינות והייתה מדריכה. הלווייתה תתקיים היום בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית שאול. 

חג'אג הייתה תלמידה מצטיינת בבית הספר דקל וילנאי במעלה אדומים, ושירתה כקב"רית בחיל המודיעין. היא הניחה הורים וארבע אחיות. הלווייתה תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הלווייתו של סג"ם אורבך תתקיים בשעה 11:00 בבית העלמין בכפר עציון, והלווייתה של סג"ם צור תתקיים בשעה 14:00 בחיפה.

הנרצחים בפיגוע בירושלים. צילומים: באדיבות המשפחה,פייסבוק,מרק ישראל סלם
פיגוע דריסה בירושלים

בפיגוע נפצעו 15 חיילים נוספים, שניים מהם באורח קשה מאוד, והמחבל נורה למוות. כעבור זמן מה התברר כי המחבל הינו בן 28, אב לארבעה, משכונת ג'בל מוכאבר במזרח ירושלים - ובעל תעודת זהות כחולה. 
תיעוד הפיגוע: סטה מהדרך ודרס במכוון
 
מחקירת הפיגוע שתועד במצלמות האבטחה במקום, עולה כי נהג המשאית סטה מהדרך אל המדרכה ודרס במכוון קבוצות צוערים מבה"ד 1, שהייתה באמצע תדריך. לאחר מכן ביצע הנהג הדורס תפנית נוספת וניסה לנסוע לאחור, אלא שאז כבר נורה בידי מדריך חיילים ששלף את נשקו האישי. ירי נוסף בוצע בידי שני חיילים. בסרטון נראים חיילים רבים נמלטים מאימת המשאית.
 
המדריך שירה במחבל, איתן רונד, תיאר את השתלשלות האירוע. לדבריו, "בשבריר שנייה הסתכלתי הצדה וראיתי משאית דוהרת. קיבלתי את כולה לתוך הפנים. אחרי כמה גלגולים, הייתי בטוח שזאת תאונה, אבל אז המשאית שילבה לרוורס, והבנתי שזה פיגוע". רונד המשיך ותיאר את האירועים: "הרגשתי וראיתי שהאקדח לא עף לי. יריתי כדור אחד בגלגל, והבנתי שזה מיותר, רצתי מלפנים, עמדתי מול הקבינה ורוקנתי עליו את כל המחסנית שלי. אחרי שסיימתי לירות, חלק מהצוערים החלו לירות גם כן". לדבריו, "אקדח 9 מ"מ זה לא מספיק. אחרי הכדורים שלי הוא לא נוטרל".
 
רונד תהה מדוע החיילים שהיו בזירה לא ירו. "אני לא יודע למה 40 חיילים לא ירו; זה אפקט אלאור אזריה. אין לי ספק שאילו הם היו יורים מיד, היינו יכולים להיות עם פחות פצועים". הצוער ת', שירה גם הוא במחבל, סיפר: "שמענו בום, וכשהסתובבנו ראינו משאית שעלתה על שפת המדרכה ופגעה בכמה צוערים. בהתחלה חשבנו שזו תאונה, אבל אחרי שראינו שהנהג לא עצר, הבנו שזה פיגוע. רצנו לעבר המשאית, הכנסתי מחסנית ויריתי".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ירי באיחור? "לא כולם הבינו שזה פיגוע"
 
ראש אכ"א ודובר צה"ל האלוף מוטי אלמוז אמר: "ממה שאנחנו מבינים על פי העדויות, שני צוערים שתוחקרו על ידי מפקד בה"ד 1 הבינו שזו לא תאונת דרכים אלא פיגוע, ובעצם האירוע נעצר - אולם לא ברור מאיזה ירי: מהירי שלהם או של היורה הנוסף". האלוף אלמוז הוסיף: "זה אירוע של שניות, לא של דקות, ואז הצוערים פותחים באש. אנחנו כמובן נתחקר את האירוע עד הסוף. אני לא יודע אם הם ירו באיחור. יכול להיות שלא כולם הבינו שזה פיגוע, זה בתחקור כרגע".
 
על רקע הקולות כאילו החיילים מורתעים מלפעול בזירה הבהיר אלמוז כי "הציפייה היא לחתירה למגע ולנטרול האיום. אנחנו מצפים שמי שקרוב לאירוע יפתח באש, לא שכל ה־50 יפתחו באש". הוא הוסיף: "אני לא חושב שנכון לקשר את האירוע לפרשת אזריה". מתחקיר האירוע עולה כי כמה מהצוערים פתחו באש לעבר המחבל ואחת מהמפקדות פקדה על שאר הצוערים לתפוס מרחק. מפכ"ל המשטרה רב־ניצב רוני אלשיך הגיע לזירה ופגש במקום את מפקד מחוז ירושלים ואת סגנו, ניצב יורם הלוי. אלשיך אמר כי "הפיגוע התבצע בידי תושב מזרח ירושלים, אשר רשאי להסתובב ברכב ישראלי הנושא לוחית זיהוי צהובה בכל מקום ולהחליט ברגע כזה או אחר שהוא מבצע פיגוע, ללא כל התרעה מוקדמת. במקרה הזה המחבל לא צריך יותר משתיים או שלוש שניות של הזדמנות כדי למצוא מטרה לפיגוע, וזה מה שקרה פה היום". 

זירת הפיגוע, אתמול. צילום: מרק ישראל סלם