מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו בחברון צעיר פלסטיני, שהביע תמיכה בארגון הטרור המדינה האסלאמית (דאעש) בדף הפייסבוק שלו, כולל תכנון לפגוע בישראלים. מדובר במעצר שבוצע לפני שבועיים כחלק מהמעקב שעושים מנגנוני הביטחון ברשתות החברתיות ופורסם הבוקר (שני) ע"י מקור ביטחוני פלסטיני.



לפי המקור, הצעיר קיים קשר עם פעילי דאעש דרך האינטרנט. הבכיר הוסיף כי בשנה האחרונה עוכבו לחקירה כמה צעירים פלסטינים, שגילו אהדה לארגון המדינה באמצעות הרשתות החברתיות. לדבריו, אנשי המודיעין שוחחו עימם על הסכנה שבהתקרבות או הצטרפות לארגון המדינה האסלאמית, ופועלים תמיד בענייני הסברה. "לא יכול להופיע דאעש פלסטיני בצל הכיבוש", אמר המקור הביטחוני בשיחה עם "מעריב-אונליין". "אנחנו עוקבים כמו כל מוסד ביטחוני, ובפועל מעולם לא נחשף פעיל של דאעש על ידינו".



המחבל מהפיגוע בירושלים: "תומך דאעש"



מעצר הפעיל מתפרסם פחות מיממה אחרי הפיגוע הקטלני בירושלים, בו מחבל תומך דאעש דרס למוות ארבעה חיילי צה"ל. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש בזירת הפיגוע לזהות המחבל ואמר כי היא ידועה לכוחות הביטחון: "לפי כל הסימנים מדובר בתומך המדינה האיסלאמית". עוד הוסיף נתניהו כי ביצוע כיתור על ג'אבל מוכבר, השכונה ממנה יצא המחבל. "אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ואנחנו נוכל לו", הדגיש ראש הממשלה.



הנרצחים בפיגוע בירושלים, סגן יעל יקותיאל (20) מגבעתיים, סגן שיר חג'אג' (22) ממעלה אדומים, סג"ם שירה צור (20) מחיפה וסג"ם ארז אורבך (20) מאלון שבות, יובאו במהלך היום למנוחות.



הפיגוע בירושלים, אתמול. צילום: מרק ישראל סלם



גם אחותו הפלסטינים ציטטו את הצהרת ראש הממשלה נתניהו, וטענו כי המחבל הוא איש 'המדינה האסלאמית'. מיד לאחר שנודעה זהותו של המחבל, הגיעו כוחות ביטחון אל ביתו ובית הוריו, ולקחו כל מה שעשוי לשפוך אור על מניעיו. בנוסף, נעצרו אשתו, אביו וכן שניים מאחיו. על פי הדיווחים, אחים ואחיות נוספים שלו התבקשו להגיע לחקירה בשב"כ, שכן יש לו 12 אחיות ושבעה אחים.


אחת מאחיותיו של חמדאן אל-קונבר סיפרה כי כוחות הביטחון לקחו את פרטי כל האחים, ועיכבו את הוריה והאחים שלה, מלבד אחד שלקחו את אשתו כדי שיגיע לחקירה. "הוא ביקש שאשתו תכין לו אוכל, כי הוא בדרך. פתאום שמענו על פיגוע עם משאית, ותמונת המשאית שלו התפרסמה בפייסבוק", סיפרה האחות. עוד הוסיפה: "פאדי לא היה אסיר, ולא היה חלק מתנועה או ארגון כלשהו. הוא בסך הכל פרנס את משפחתו. אלוהים בחר בו להיות שאהיד. אלחמדוללה, זו הבחירה של האל".