בית הדין הצבאי בכלא עופר הרשיע הבוקר (שני) את המחבל מוחמד אבו שהין שרצח לפני שנה וחצי את דני גונן ז"ל בפיגוע במעיין ליד הישוב דולב והטיל עליו עונש של שני מאסרי עולם ופיצויים בסך שלושה מליון וחצי שקלים. בנוסף, הטיל בית הדין הצבאי עונש מאסר עולם בגין ניסיון לרציחתם של נתנאל חדד ואביחי אזוראן. בית הדין המליץ כי המחבל לא ישתחרר בשום עסקה בעתיד.



אמו של דני ז"ל, דבורה גונן, אמרה לאחר ההרשעה: "מדינת ישראל מאפשרת לחיה מהלכת על שתי רגלים ונקראת בטעות 'בן אדם' להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו. המחבלים נהנים ממעטפת הטבות מופלאה. יושבים פה על סיר הבשר, נהנים ממנעמי החיים, מקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית, אספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב ותנאי מחיה שרבים מהמשפחות הנזקקות בארץ רק היו חולמות עליהן".



מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שמלווה את המשפחה אמר לאחר ההרשעה כי "מצב בו רוצח לאומני נהנה מהטבות ושירותים יותר מכל עבריין אחר בישראל היא אבסורד מביש מאין כמותו." פלג הוסיף כי: "ארגונים הממונים על ידי ממשלות זרות פועלים למען זכויות מפליגות עבור מחבלים בבתי הכלא ובמקביל מגנים על בני משפחותיהן בבג"ץ. על מקבלי ההחלטות להתעורר ולשנות את מציאות זו לאלתר." 



דבורה גנון עם תמונתו של בנה דני גונן ז"ל. צילום:אריאל בשור




"נהג באכזריות ובקור רוח"

מדובר צה"ל נמסר כי "בית המשפט הצבאי קבע שהנאשם, שיצא ל'מסע הרג' במסגרתו ניסה פעם אחר פעם להרוג אזרחים וחיילים אך ורק בשל היותם יהודים, נהג באכזריות ובקור רוח, והביע שאט נפש ממעשיו. בית המשפט קבע עוד שבשל מעשיו הנתעבים ראוי הנאשם לעונש החמור ביותר שניתן להטיל, הוא אינו ראוי עוד להלך חופשי בחברת בני אדם, וכליאתו למשך כל חייו מתחייבת גם מהצורך להגן על החברה כולה מפני רוצחים מסוכנים שכמותו".  
עוד נמסר כי "בית המשפט המליץ בפני כל גורם שיבחן בעתיד האם לקצוב את עונשו של הנאשם או לשחרר אותו, להימנע מלעשות כן. צה"ל משתתף בצער משפחת גונן וימשיך למצות את הדין במלוא החומרה עם פעילי הטרור".

הגיע למעיין ושלף אקדח משקית

גונן ז"ל בן ה-25 נורה ביולי 2015 ע"י פלסטיני בעת שרחץ במעיין עין ביבים. תחילה עצר אותו המחבל ושאל האם יש מים במעיין ובמהלך השיחה הוציא אקדח משקית שהייתה בידו והחל לירות בו ובחבר שהיה עמו. מצבו של גונן הוגדר תחילה אנוש והוא עבר החייאה בשטח. משזו לא צלחה, הוא הובהל לבית החולים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. יחד איתו נפצע ישראלי נוסף, אשר טופל בבית החולים תל השומר. הירי בוצע מטווח אפס ומיד לאחר הירי ברח המחבל מהזירה.



ביום הפיגוע התייחס גורם ביטחוני בגזרה התייחס לירי והכחיש כי הייתה התראה עליו. "אני מכיר שמועה על התראה אבל מבהיר כי לא ידוע למערכת הביטחון התראה שקשורה על אזור זה". פיגוע זה התרחש בסמוך לפתיחת אירועי הראמדאן, תקופה בה נרשמה התחממות בגזרה ואירע מספר לא מבוטל של פיגועים.



זירת פיגוע הירי בדולב. צילום ארכיון: יוסי אייזנשטיין - סוכנות הידיעות "חדשות 24



רוצחי דני גונן בבית הדין הצבאי. ארכיון: מרק ישראל סלם