אלפי בני אדם צפויים להגיע היום (שני) להלווייתה של סגן שיר חג'ג', תושבת מעלה אדומים, שנרצחה אמש בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. שיר, שהיתה הבכורה מבין שלוש אחיות, תיטמן בהר הרצל בירושלים, כשמקביל תיטמן שירה צור מחיפה, באותה השעה. מוקדם יותר הובא למנוחות ארז אורבך ז"ל בבית העלמין בכפר עציון.


 


דודה של שיר, ברק, סיפר בכאב גדול לרינו צרור בגלי צה"ל: "היא היתה הנכדה הבכורה שלנו, הפרח שלנו, פשוט ילדה לתפארת, היא הלכה לקצונה, והיתה תמיד גאוות המשפחה. מעבר לזה שאנחנו משפחה, אנחנו גם שכנים, כולנו גרים במעלה אדומים. היא היתה הבת הבכורה משלוש בנות, פרח אמיתי. זה מאוד קשה לנו. היא התרגשה לקראת השבוע הזה וסיפרה שהיא לקראת שבוע כיף בהר גילה בירושלים, היא אפילו סיפרה לכל החברות שהיא תהיה בירושלים.



"היא היתה אמורה לתת הרצאה היום בהר הרצל", סיפר, "היא הכינה את הכל, בריסטולים, והיום אנחנו קוברים אותה שם. היא היתה מאוד אחראית, היא לא בלבלה את המוח. סמכנו עליה, ידענו שהיא אחראית ובגלל זה חששנו. כל דבר שקרה היא ישר היתה מתקשרת ואומרת שהכל בסדר. בגלל שהיא לא התקשרה, ידענו שמשהו לא טוב קורה. היא לא התקשרה עד 15:00-16:00 והתחלנו לחשוש. כואב מאוד, היא הילדה של כולנו. פרח שלנו נקטף".



מוקדם יותר הגיעו אלפי בני אדם לבית העלמין בכפר עציון, שם הובא למנוחות סגן ארז אורבך ז"ל, בן 20, קצין צה"ל שנרצח אמש בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. אורבך, שהיה האח הבכור מבין שישה אחים, היה תושב אלון שבות, יישוב שספג לא מעט שכול ואבל בשנים האחרונות מפיגועי טרור, שפגעו בבני היישוב. ארז היה אמור לקבל פטור מצה"ל בעקבות מצב בריאותו, אך בסופו של דבר, לאחר שנאבק במסגרות שפסלו אותו. סבתו, הוריו וחבריו, ספדו לו במהלך ההלוויה, ולבקשת המשפחה, ההלוויה עצמה לא סוקרה.



משה אורבך, סבו של ארז אורבך הי"ד שנרצח בפיגוע הדריסה סמוך לטיילת ארמון הנציב, סיפר הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל על נכדו: "ארז נולד וגדל באלון שבות שבגוש עציון. בן בכור להוריו, אורי וקרן, ואח בכור לאחותו וארבעת אחיו", סיפר הסב. "הוא אהב דעת. בישיבה התיכונית נווה שמואל שבאפרת הוא היה תלמיד מצטיין, ובסיום התיכון הוא הלך לישיבת ההסדר במעלות. הוא אהב את לימוד התורה ואת הישיבה, וחזר אליה לשבתות בכל הזדמנות שהייתה לו, גם במהלך השנה שהיה בצבא. רוח הישיבה הייתה איתו בכל מקום שאליו הלך, והערכים שהוא ספג בבית, ובישיבות בהן למד, הובילו את דרכו לצה"ל"