בית המשפט האריך היום (שני) בשבעה ימים את מעצרם של ארבעה מאחיו ושל בן דודו של פאדי אחמד חמדאן אל-קונבר, המחבל שביצע אתמול את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, בו נרצחו קצינה ושלושה צוערים, אך שחרר את אחותו ששיבחה את המעשה ואמרה כי "אלוהים בחר בו להיות שאהיד". המשטרה חושדת כי האחים ידעו על כוונתו של אל קונבר לבצע את הפיגוע.



האחות סיפרה אתמול כי כוחות הביטחון לקחו את פרטי כל האחים, ועיכבו את הוריה והאחים שלה, מלבד אחד שלקחו את אשתו כדי שיגיע לחקירה. "הוא ביקש שאשתו תכין לו אוכל, כי הוא בדרך. פתאום שמענו על פיגוע עם משאית, ותמונת המשאית שלו התפרסמה בפייסבוק", סיפרה האחות. עוד הוסיפה: "פאדי לא היה אסיר, ולא היה חלק מתנועה או ארגון כלשהו. הוא בסך הכל פרנס את משפחתו. אלוהים בחר בו להיות שאהיד. אלחמדוללה, זו הבחירה של האל". 



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ביקר את החלטת בית משפט השלום בירושלים לשחרר את אחותו של פאדי אל קונבר, המחבל מארמון הנציב. "‏החלטה רעה מאד של בית משפט השלום בירושלים, ששיחרר את אחותו של המחבל ששיבחה את האל על הדרך שבה אחיה סיים את חייו", אמר ארדן, והוסיף כי "פשוט לא ייאמן שהשופטת לא ראתה ‏בכך הסתה ותמיכה במעשה הנפשע שביצע המחבל. כל גל הטרור הזה מבוסס על השראה לרצח וטרור והלל למרצחים ועצוב שהשופטת אינה מבינה זאת ופוגעת במאבק".



בני המשפחה נעצרו אתמול בפשיטה של המשטרה כחלק מחקירת הפיגוע. עוד חוקרים במשטרה האם מי מהמעורבים סייע למחבל בתכנון הפיגוע, בהכנות לביצועו ולא מנע ממנו מלממש את כוונותיו. בית משפט השלום שיחרר בתנאים מגבילים שניים מהחשודים שנעצרו אתמול, במהלך הפשיטה, אחת מהם היא אחותו של המחבל.



נזכיר כי מיד לאחר הפיגוע פשטו הכוחות על ביתו של המחבל במטרה לבצע חיפוש ולאסוף ממצאים וזאת כדי לחקור את נסיבות הפיגוע וכן מי עומד מאחורי המעשה.



המחבל על רקע תמונת הפיגוע
המחבל על רקע תמונת הפיגוע



בעקבות התפרעויות שזוהו במהלך הפשיטה ולאחר שנערכה הערכת מצב, החליט מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בתיאום עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, להשאיר כוחות גדולים של משטרה ומג"ב באזור מזרח ירושלים ושכונת ג'אבל מוכבר ואכן במהלך הלילה זוהו הפרות סדר לרבות ירי זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוח המשטרה ומג"ב.



בשעות הבוקר והצהריים המוקדמות פעלו הכוחות בסמוך לביתו של המחבל בג'אבל מוכבר ומנעו הקמת סוכת אבלים במתחם הסמוך לבית משפחתו.


"המשטרה ממשיכה כל העת בפעילות מבצעית מוגברת בעיר והיא תימשך ככל שיידרש" אמרו גורמים במשטרה.



אל-קונבר, בן 28 מג'בל מוכבר, נשוי ואב לארבעה ילדים - שתי בנות ושני בנים, אחד מהם נולד לאחרונה, ותמונותיהם פורסמו ברשתות החברתיות. מיד לאחר שנודעה זהותו, הגיעו כוחות ביטחון אל ביתו ובית הוריו, ולקחו כל מה שעשוי לשפוך אור על מניעיו. בנוסף, נעצרו אשתו, אביו וכן שניים מאחיו. על פי הדיווחים, אחים ואחיות נוספים שלו התבקשו להגיע לחקירה בשב"כ, שכן יש לו 12 אחיות ושבעה אחים.