סגן שיר חג'אג' ז"ל, שנרצחה בפיגוע הדריסה ארמון הנציב, הובאה אתמול למנוחות בבית העלמין הצבאי שבהר הרצל בירושלים. אביה, הרצל, סיפר בראיון בגלי צה"ל על הרגעים בהם שמע על הפיגוע. "ידעתי שהיא אמורה להיות בירושלים השבוע ובסביבות שעה 13:40 נפל לי האסימון שהיא אמרה שיש לה הרצאה בבנייני האומה", אמר. "לקח לי בסביבות 20-15 דקות עד שהגלגלים התחילו לעבוד: אמרו צוערות, אמרו בנות, אמרו מחיל המודיעין. אני אמרתי שאין סיכוי שזו היא כי היא כל כך אחראית", אמר, "בתקופה של פיגועי הדריסה אמרתי לה תעמדי רחוק מהמדרכה".



לדבריו, שיר חיכתה לשבוע בירושלים. "היא היתה אמורה להעביר להם הרצאה על הר הרצל. שיר הכינה פלקטים צבעוניים, ובסוף היא נשארה בהר הרצל", שיתף חג'אג'. "היא התגייסה לפני ארבע שנים וחצי, והלכה לעתודה בהדסה בירושלים", סיפר, "היא סיימה את התואר שלה, והתקשרה אלי מקורס הקצינים כדי שאני אגיש בשבילה את עבודת החקר. היא התקבלה ליחידה וכל יום שעובר אני מבין איזה אופק היה צפוי לה".



חג'אג' התייחס לעובדה שאף אחד משרי הממשלה לא הגיע להלוויות של נרצחי הפיגוע. "לא הרגשתי שלא היו שרים, רק מי שזה באמת חשוב לו בא - לא צריך להכריח אותם", אמר, "מה כל יומיים הם יגיעו להלוויה של מישהו? שלא יבואו אם זה לא בא מהלב שלהם". הוא סיים עם סיפור מרגש מהלוויה: "הגיעו שני אמריקאים. הם סיפרו לי שהם הגיעו לנופש בירושלים ושהם לא יכלו שלא לבוא".



בתוך כך, סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, איוב קרא, אמר הבוקר כי ביקש להשתתף בהלוויות, אולם נענה בשלילה שצה"ל מעדיף הלוויה צבאית. קרא הוסיף כי יקדם הצעת חוק שתחייב נציג ממשלה או כנסת בכל הלוויה צה"לית.


ואלו חבר הכנסת אורן חזן הניח הבוקר הצעת חוק מחייבת השתתפות נציגות ממשלתית, שרים או סגני שרים, בכל הלוויה של נפגעי פעולות איבה, חיילים או אזרחים. ח״כ חזן, שהשתתף בהלווייתה של סגן שיר חג׳אג׳ שהתקיימה בהר הרצל , אמר כי נדהם לגלות שאף שר לא טרח להגיע להלוויה של קצינת צהל שנרצחה על ידי מחבל בן עוולה, וכך גם ביתר הלוויות נרצחי הפיגוע.



״דיברתי על כך בעבר שיש להגיש הצעת חוק כזו , אבל היא קיבלה משנה תוקף אחרי שראיתי שאותם שרים שמיהרו להופיע בכלי התקשורת ולגנות את הפיגוע, לא טרחו להגיע להלוויות ולחלוק כבוד אחרון בשם המדינה למי שנרצחו רק בגלל היותם יהודים וחיילים. זו לא מוסיף כבוד למדינה שצריך להגיש חוק כזה, אבל לצערי זו המציאות וחובה עלינו לשנות אותה״, הדגיש ח״כ״כ אורן חזן (ליכוד) הניח הבוקר על שולחן הכנסת הצעת חוק, המחייבת השתתפות נציגות ממשלתית, שרים או סגני שרים, בכל הלוויה של נפגעי פעולות איבה, חיילים או אזרחים.