מנמיכים את הלהבות? פגישה ראשונה בין מפקד חטיבת כפיר אל"מ גיא חזות לבין צ'רלי אזריה, אביו של אלאור אזריה, נערכה היום (שלישי), כך דווח בערוץ 2. על פי הדיווח, הציע נציג הצבא למשפחה לוותר על הערעור שהיא רוצה להגיש ולהחליף את צוות ההגנה כדי להנמיך את הפרופיל התקשורתי. לפי חדשות 2 הדבר עשוי להביא להמתקה בעונש. האב צ'רלי החליט להתייעץ עם משפחתו בנושא.



מדובר צהל נמסר: "דובר צה״ל מבקש להבהיר כי לא יפרט את תוכן הפגישה שהתקיימה בין משפחתו של סמל אלאור אזריה ומפקדו אך מכחיש את הפרסום השגוי בחדשות 2 כאילו הוצעה הצעה באשר להקלה בעונש או ביחס לערעור או כהתערבות אחרת כלשהי בהליך המשפטי. דובר צה״ל מבקש להדגיש כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה״ל. עוד נציין כי סמל אלאור אזריה זכה לתנאים ראויים ואף מעבר לכך במהלך החודשים בהם שהה במעצר פתוח במחנה צבאי. מטרת הפגישה הייתה לבחון האם נדרש סיוע כלשהו למשפחה".



סוגיית החייל היורה הייתה גם בלב כנס מנהיגות שהתקיים הבוקר בחיפה בו לקחו חלק בין היתר מפקד פיקוד הדרום האלוף אייל זמיר ומפקד חטיבת הצנחנים אל"ם נמרוד אלוני. "אזריה עבר עבירה פלילית" אמר בנחרצות האלוף זמיר. "צה"ל לא יכול להתפשר על ערכיו אחרת יאבד את המוסריות שלו. אם נחזור לשבועת החייל, שבה הוא נשבע לשמור אמונים למוסדות המדינה. במקרה הזה בית דין הוא מוסד של המדינה. אנו עוסקים במקצוע אלים מאוד, שופכים דם אדם, אבל למען מטרות נעלות וכל מי שנמצא בחדר דיונים בצה"ל רואה שני פלקטים - ערכי צה"ל ועקרונות המלחמה. צה"ל לא יתפשר על ערכיו וזה ירד למטה עד למפקדים בכל הרמות".



גם מפקד חטיבת הצנחנים אל"ם נמרוד אלוני דיבר בכנס בנושא. "דיברתי עם מאות חיילים על הפרשה. לא רק על מה שחוקי או לא, אלא מה מוסרי, מה אנו רוצים כצבא" אמר אלוני. "היו דיונים נוקבים וחיילים הביעו דעה קשה, גם אחרת מזו שלנו המפקדים. לא כולם חייבים להסכים, אבל אם רוצים להיות חלק מצבא המגן של ישראל, צריך להיות חלק מסל ערכיו" סיכם מח"ט הצנחנים.



"מי שרוצה בטובתו של אלאור צריך לשבת בשקט"



גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התבטא בנושא ואמר "לאור הפניות הרבות ללשכתי בעניין אלאור אזריה אני אומר שוב כדי שיהיה חד וברור: מי שרוצה בטובתו של אלאור אזריה צריך עכשיו לשבת בשקט ולהפסיק את הרעש והמהומה. כולנו זוכרים שמדובר מצד אחד בחייל מצטיין ומן הצד השני במחבל שבא לרצוח יהודים. אנו עושים הכל על מנת לשמור על הערכים של צה"ל ועל החייל אזריה. כל השאר - רק מזיק".



בינתיים, סנגוריו של אזריה נערכים לערכאה הבאה וכבר החלו בהכנת הערעור לבית הדין הצבאי לערעורים. הסנגורים, אילן כץ ואייל בסרגליק, הגישו בקשה לבית הדין הצבאי לדחות בשבוע את הדיון לטיעונים בעונש שהיה אמור להיערך ביום ראשון, כדי להכין את עדי האופי עמם סיכמו שיעידו לטובת אזריה, על מנת להקל בעונשו. בין עדי האופי: חבריו לשעבר ליחידה, מפקדים זוטרים שפיקדו עליו במהלך שירותו הצבאי וכן מוריו מבתי הספר שבהם למד. 



במכתב ששלחה התביעה לבית המשפט הצבאי, אישר התובע את בקשת ההגנה לדחות את הדיון לטיעונים בעונש. 



תשובת התביעה לבקשת ההגנה לדחיית הדיונים על העונש במשפט אלאור אזריה
תשובת התביעה לבקשת ההגנה לדחיית הדיונים על העונש במשפט אלאור אזריה