פרקליטו של אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל לאחר שכבר נוטרל בניגוד להוראות, אילן כ"ץ, התראיין הבוקר לתוכנית "בוקר טוב ישראל" של אסף ליברמן בגלי צה"ל, שם תקף בחריפות את הפגישה בין מח"ט כפיר גיא חזות ואביו של החייל היורה צ'רלי אזריה, אותה כינה לא חוקית. במהלך השיחה טען כ"ץ כי הפגישה בין שני הצדדים, ללא נוכחותו של עורך הדין המייצג את אלאור אזריה והצעותיו של חזות להחליף את צוות וקו ההגנה של אזריה מהווים התערבות לא חוקית בהליכי משפט ושיבושו וטען שפעולות אלו נובעות מלחץ של התביעה וצמרת הצבא, אשר מתנהלות כמו מאפיה לדבריו. "הצבא במקרה הזה התנהל כמו מאפיה, אני גם אמרתי שדובר צה"ל שיקר בנוגע לתיאור הפגישה בין המח"ט לצ'רלי אזריה, וכשהתפרסמו ההקלטות ראינו מי אומר אמת", אמר כ"ץ.



לאחר מכן, ענה כ"ץ לביקורת שנשמעה כלפי קו ההגנה, בה נאמר שעורכי דינו של אזריה לא פעלו לטובתו. "יש לי מחוייבות רק לאלאור אזריה" הבהיר כ"ץ. בתגובה לכך, נשאל האם התבטאויות קשות נגד צמרת הצבא מסייעות ללקוח שלו, אמר עורך הדין כי "אם אני חושב שנעשות עוולות, אני אומר את זה ובמילים החריפות ביותר. אולי סוף סוף מישהו יבין שנעשה פה עוול, שעיוותי הדין שנעשו בכל הדרך זה לא מקרי. איך פונים לבן אדם מיוצג על ידי עורכי דין ומייעצים לו משפטית ולשמוע עורכי דין אחרים? יש במדינת ישראל חוקים, אדם שמיוצג, לא ניתן לפנות אליו שלא דרך עורכי דין. כשמח"ט כפיר אומר לו אל תגיש ערעור זאת עבירה על החוק. מגיע אלוף משנה שתפקידו לתווך שאומר שדיבר עם שרת המשפטים והיא אומרת שאין סיכוי לערעור, זאת התערבות לא חוקית בהליכי משפט, זו התנהלות של משטרים חשוכים. הם פוחדים מאוד מערעור - ויש לזה סיבה".



"יש לי מחוייבות רק לאלאור". אילן כ"ץ, צילום: אבשלום ששוני
"יש לי מחוייבות רק לאלאור". אילן כ"ץ, צילום: אבשלום ששוני



כשנשאל האם ייתכן שפגישתו של חזות עם צ'רלי אזריה נבעה מדאגתו של המח"ט לגורלו של אלאור, שהיה חייל בחטיבתו, דחה כ"ץ את הטענה: "אולי מח"ט כפיר דואג לחייל שלו? זה מאוד ציני או תמים לחשוב ככה. השיחה נעשתה בכוונת מכוון, שהתנהגות הצבא לא הייתה כשורה".



לבסוף הבהיר כ"ץ כי צוות ההגנה עדיין מעוניין לקיים דיאלוג עם הפרקליטות במטרה להגיע להסכם שיסיים את המשפט המתוקשר. "בסיפא של המכתב שלנו אמרנו שידנו מושטת למשא ומתן. אנחנו גם עכשיו ממתינם לטלפון מהפרקליט הראשי, אבל זה לא קורה".