ביקורת נוספת: יממה לאחר חשיפת ההקלטות בהן נשמע מפקד חטיבת כפיר אל"ם גיא חזות משוחח עם אביו של החיילאלאור אזריה ומציע לו נתיב משפטי אחר, ממשיכה המערכת הצבאית והפוליטית לתקוף את התנהלות הצבא בפרשה. פרקליט צבאי במילואים אומר היום (חמישי) בשיחה עם מעריב אונליין: "שמעתי את ההקלטות ופשוט התביישתי, זו לא התנהלות ראויה לא של הצבא ולא של התביעה הצבאית".



לצד זה, אומר הפרקליט במילואים כי מבחינה משפטית לא בטוח שיש פה עבירה אתית כפי שטוענים עורכי הדין של החייל: "זו שיחה לגיטימית של מח"ט כפיר עם אבא של חייל שלו. אפשר להתווכח על התזמון אבל אי אפשר לקרוא לזה זיהום הליך". הגורם הוסיף כי ההצעה של המח"ט היא העצה הכי טובה שיכלה המשפחה לקבל, אולם כפי הנראה חשיפת הקלטות תעביר את ההליך לבית הדין באופן סופי.



בדובר צה"ל לא מתייחסים עוד להקלטות ומאמש מסרבים להתייחס לשאלות העיתונאים בנושא, זאת לאחר ששלשום הכחישו את הפרסום. עם זאת ניתן להניח כי יתכן ובמהלך היום הצבא יתייחס למתקפה התקשורתית על התנהלות המח"ט, מה שיקרה רק לאחר שהרמטכ"ל גדי איזנקוט יכנס לעובי הקורה.



"לחקור את מח"ט כפיר בחשד לשיבוש הליכי משפט"



בתוך כך, פרקליטו של אזריה, שהצטרף לצוות ההגנה לאחר הרשעתו, עו"ד יורם שפטל, פנה הבוקר לפרקליט הצבאי הראשי (פצ"ר) תא"ל שרון אפק בדרישה לפתוח בחקירת מצ"ח בהתנהלות הצבא בימים האחרונים. שפטל קרא לפצ"ר לחקור את התנהלות חזות בחשד לשיבוש חמור של הליכי משפט.



ממתינים לתגובת הרמטכ"ל איזנקוט. ארכיון: מרק ישראל סלם



"מח"ט כפיר עבר על החוק, צמרת צה"ל מתנהגת כמו מאפיה"


מוקדם יותר במהלך הבוקר, פרקליטו של אזריה אילן כ"ץ תקף בחריפות את הפגישה בין מח"ט כפיר חזות ואביו של החייל היורה, אותה כינה "לא חוקית". במהלך הראיון בגל"צ טען כ"ץ כי הפגישה בין שני הצדדים שהתנהלה ללא נוכחותו של עו"ד המייצג את החייל והצעותיו של חזות להחליף את צוות וקו ההגנה של אזריה מהווים התערבות לא חוקית בהליכי משפט ושיבושו. כמו כן הוא טען שפעולות אלו נובעות מלחץ של התביעה ושל צמרת הצבא, אשר מתנהלות כמו מאפיה לדבריו. "הצבא במקרה הזה התנהל כמו מאפיה, אני גם אמרתי שדובר צה"ל שיקר בנוגע לתיאור הפגישה בין המח"ט לצ'רלי אזריה, וכשהתפרסמו ההקלטות ראינו מי אומר אמת", אמר כ"ץ.



אלאור וצ'רלי אזריה. ארכיון: אבשלום ששוני



לאחר מכן, ענה כ"ץ לביקורת שנשמעה כלפי קו ההגנה, בה נאמר שעורכי דינו של אזריה לא פעלו לטובתו. "יש לי מחויבות רק לאלאור אזריה" הבהיר כ"ץ. לאחר מכן הוא נשאל האם התבטאויות קשות נגד צמרת הצבא מסייעות ללקוח שלו וענה כי "אם אני חושב שנעשות עוולות, אני אומר את זה ובמילים החריפות ביותר. אולי סוף סוף מישהו יבין שנעשה פה עוול, שעיוותי הדין שנעשו בכל הדרך זה לא מקרי. איך פונים לבן אדם מיוצג על ידי עורכי דין ומייעצים לו משפטית ולשמוע עורכי דין אחרים? יש במדינת ישראל חוקים, אדם שמיוצג, לא ניתן לפנות אליו שלא דרך עורכי דין. כשמח"ט כפיר אומר לו אל תגיש ערעור זאת עבירה על החוק. מגיע אלוף משנה שתפקידו לתווך שאומר שדיבר עם שרת המשפטים והיא אומרת שאין סיכוי לערעור, זאת התערבות לא חוקית בהליכי משפט, זו התנהלות של משטרים חשוכים. הם פוחדים מאוד מערעור - ויש לזה סיבה".