צה"ל סגר הלילה (חמישי) את בית המלאכה לייצור נשק הגדול ביותר שנתפס בכל מרחב יהודה ושומרון בשנה האחרונה. כוחות הביטחון ממשיכים זה הלילה השני במבצע רחב היקף למעצרים של פעילי טרור ומיגור תופעת ייצור הנשק הבלתי. אחרי שבלילה האחרון נעצרו למעלה מ-20 פעילי טרור, הלילה התקיימה פעילות רחבה של כוחות צה"ל במרחב העיר חברון בשיתוף שב"כ ושוטרי מחוז ש"י, בגזרת החטיבה המרחבית "יהודה".



מדובר צה"ל נמסר כי "המבצע התקיים כחלק בלתי נפרד מהמערכה כנגד הייצור העצמי של אמצעי לחימה והחזקתם במרחב יהודה ושומרון". במהלך המבצע תפסו הכוחות שתי מחרטות ופעלו על מנת לסגור את בית המלאכה לייצור נשק הגדול ביותר שנתפס בכל מרחב יהודה ושומרון בשנה האחרונה". גורם צבאי הוסיף: "כוחות החטיבה פועלים לילות כימים וימשיכו לפעול על מנת לשבש את הטרור ולמנוע את הפעילות החבלנית העוינת בגזרת החטיבה".



הנשק שאותר. צילום: דובר צה"ל
הנשק שאותר. צילום: דובר צה"ל

סגירת בית מלאכה לייצור נשק בחברון



כזכור, לפני כשלושה שבועות כוחות גדולים של צבא ביצעו פשיטה על בית מלאכה לייצור נשק, הגדול ביותר שנמצא עד כה. החשיפה בוצעה במרחב החטיבה המרחבית יהודה, בקומה תת קרקעית של בניין מגורים בעיר.



"מצאנו חור בקיר והחלטנו להכניס את היד פנימה שם מצאנו מצבור עצום", מספר גורם בכיר בצה"ל. לדבריו של הגורם, "זה לא רק ייצור נשקים מאולתרים - זה מקום שמייצר רובי סער באיכות גבוהה". במסגרת המבצע, הכוחות עצרו את בעל בית המלאכה, ותפסו את כלל הציוד ששימש לייצור אמצעי לחימה.