עורך הדין יורם שפטל הנמנה עם צוות ההגנה של החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, הודה היום (חמישי) בראיון במהדורה ראשונה בערוץ 2 כי חשיפת הקלטת שיחתם של מח"ט כפיר, אלוף משנה גיא חזות, והאב צ'רלי אזריה תוכננה מראש. את הדברים אמר שפטל שעות ספורות לאחר שקרא לפתוח בחקירה נגד המח"ט.



לדברי שפטל צוות ההגנה טמן "מלכודת דבש" לדובר צה"ל, האלוף מוטי אלמוז. "אי אפשר שלא לשים לב להתנהלות של דובר צה"ל שכמובן נפל למלכודת הדבש שטמנו לו. ידענו שהוא ישקר באשר לתוכן השיחה אם הוא לא ידע שהיא מוקלטת", אמר עורך הדין.



שפטל הבהיר כי לא הייתה כוונה להפיל את מפקד החטיבה. "מח"ט כפיר נשלח על ידי הממסד הצבאי. הוא ביצע שיבוש הליכי משפט חמור ביותר בכך שהשמיץ את הסנגורים וניסה למנוע מהחייל להגיש ערעור ולשלוח אותו לעורכי דין מטעם של הסנגוריה הצבאית".



מלכודת לדובר צה"ל מוטי אלמוז. צילום: פלאש 90
מלכודת לדובר צה"ל מוטי אלמוז. צילום: פלאש 90



בתוך כך עורך הדין הכחיש כי בצה"ל מנסים להגיע להסכמה עם משפחת אזריה כדי להקל בעונשו של החייל. "הרי פעמיים היה זה הצבא שדחה הצעה של בית המשפט להיכנס לגישור", הדגיש.



"צמרת צה"ל מתנהגת כמו מאפיה"



שפטל אמר את הדברים יממה לאחר חשיפת ההקלטות בהן נשמע מפקד חטיבת כפיר אל"ם גיא חזות משוחח עם אביו של החייל אלאור אזריה ומציע לו נתיב משפטי אחר. בדובר צה"ל לא מתייחסים עוד להקלטות ומאמש מסרבים להגיב לשאלות העיתונאים בנושא, זאת לאחר ששלשום הכחישו את הפרסום.



כאמור הבוקר פנה עורך הדין שפטל לפרקליט הצבאי הראשי (פצ"ר) תא"ל שרון אפק בדרישה לפתוח בחקירת מצ"ח בהתנהלות הצבא בימים האחרונים. שפטל קרא לפצ"ר לחקור את התנהלות חזות בחשד לשיבוש חמור של הליכי משפט.



השיחה תוכננה מראש. עו"ד יורם שפטל. צילום: אבשלום ששוני
השיחה תוכננה מראש. עו"ד יורם שפטל. צילום: אבשלום ששוני



מוקדם יותר פרקליטו של אזריה אילן כ"ץ תקף בחריפות את הפגישה בין מח"ט כפיר חזות ואביו של החייל היורה, אותה כינה "לא חוקית". במהלך הראיון בגל"צ טען כ"ץ כי הפגישה בין שני הצדדים שהתנהלה ללא נוכחותו של עו"ד המייצג את החייל והצעותיו של חזות להחליף את צוות וקו ההגנה של אזריה מהווים התערבות לא חוקית בהליכי משפט ושיבושו. כמו כן הוא טען שפעולות אלו נובעות מלחץ של התביעה ושל צמרת הצבא, אשר מתנהלות כמו מאפיה לדבריו. "הצבא במקרה הזה התנהל כמו מאפיה, אני גם אמרתי שדובר צה"ל שיקר בנוגע לתיאור הפגישה בין המח"ט לצ'רלי אזריה, וכשהתפרסמו ההקלטות ראינו מי אומר אמת", אמר כ"ץ.



לאחר מכן, ענה כ"ץ לביקורת שנשמעה כלפי קו ההגנה, בה נאמר שעורכי דינו של אזריה לא פעלו לטובתו. "יש לי מחויבות רק לאלאור אזריה" הבהיר כ"ץ. לאחר מכן הוא נשאל האם התבטאויות קשות נגד צמרת הצבא מסייעות ללקוח שלו וענה כי "אם אני חושב שנעשות עוולות, אני אומר את זה ובמילים החריפות ביותר. אולי סוף סוף מישהו יבין שנעשה פה עוול, שעיוותי הדין שנעשו בכל הדרך זה לא מקרי. איך פונים לבן אדם מיוצג על ידי עורכי דין ומייעצים לו משפטית ולשמוע עורכי דין אחרים? יש במדינת ישראל חוקים, אדם שמיוצג, לא ניתן לפנות אליו שלא דרך עורכי דין. כשמח"ט כפיר אומר לו 'אל תגיש ערעור' זאת עבירה על החוק. מגיע אלוף משנה שתפקידו לתווך שאומר שדיבר עם שרת המשפטים והיא אומרת שאין סיכוי לערעור, זאת התערבות לא חוקית בהליכי משפט, זו התנהלות של משטרים חשוכים. הם פוחדים מאוד מערעור - ויש לזה סיבה".