הבוקר (ראשון) בוצע ירי לעבר כוח שביצע עבודות סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. לא היו נפגעים לכוחותינו, אך נזק נגרם לכלי רכב צבאי. בעקבות הירי תקף צה"ל מטרת חמאס בעזה. מדובר צה״ל נמסר כי ״לפני זמן קצר תקף והשמיד כוח צה"ל באמצעות טנק עמדה של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה כתגובה לירי שכוון לעבר כוח צה"ל שעבד סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה מוקדם יותר היום״. 



בשבוע שעבר נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובי אשכול שבעוטף עזה. מדובר צה״ל מסר כי מדובר בהתראת שווא. 



היום תדון עדת השרים לענייני חקיקה בהצעת חוק לגירוש משפחות מחבלים. החוק יאפשר לשר הביטחון ולשר הפנים לקדם גירוש של מעורבים בטרור ושל בני משפחותיהם ממזרח ירושלים ומהגדה המערבית לתחומי הרשות הפלסטינית או לחו"ל ולמנוע את כניסתם לישראל. את הצעת החוק יזם יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד), בתמיכת השר ישראל כץ (הליכוד), וחתומים עליה 155 חברי כנסת נוספים, בהם שני ראשי שב"כ לשעבר - יו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר (הליכוד) וח"כ יעקב פרי (יש עתיד).



הצעת החוק פוצלה לשניים. חלק אחד מתייחס לבעלי תושבות ישראלית שיגורשו בידי שר הפנים; ואילו החוק השני מקל על שר הביטחון להורות למינהל האזרחי להפעיל את הסמכות לגירוש בשטחים.



לדברי ח"כ ביטן, "מדובר בכלי נוסף שיהווה שובר שוויון במלחמה מול הטרור. במקרים רבים מדי משפחות המחבלים מביעות תמיכה ואף מעודדות את המפגע. עלינו לאפשר כלים נוספים לרשויות למאבק בטרור, במיוחד מול מפגעים בודדים".



השר ישראל כץ אמר לקראת הדיון כי "פיגוע הדריסה הקשה שהיה בטיילת ארמון הנציב בירושלים מראה כי האמצעי הכמעט יחיד שעשוי להרתיע מול טרור היחידים הוא גירוש משפחות מחבלים לעזה או לסוריה. זהו צעד חיוני ומתבקש מול מתקפת האסלאם הקיצוני שמקדש את המוות במקום את החיים".