המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, בו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל סג"ם ארז אורבך ז"ל, סגן יעל יקותיאל ז"ל, סגן שיר חג'אג' ז"ל וסג"ם שירה צור ז"ל, נורה למוות מהירי של החיילים שתפעלו את האירוע, כך מאשר היום (שני) גורם בכיר במערכת הבריאות. לפי הגורם, בגופו של המחבל נמצאו קליעים צה"ליים מנשק M16, וכמו כן התגלו בגופו קליעים נוספים שאינם צה"ליים. מצילומי ה-CT שנערכו לאחר מותו עולה כי בסך הכל התגלו חמש כניסות מירי. 
ההודעה מגיעה בניגוד לטענות שנשמעו במהלך האירוע, לפיהן החיילים בזירה לא תפקדו ולא השיבו אש אל המחבל. בצה"ל טענו מלכתחילה כי התחקיר של מפקד בה"ד 1 העלה כי החיילים חתרו למגע ופעלו כמצופה מהם בזירה. למחרת הפיגוע אף הציגו את עדותה של הקצינה סגן מאיה פלד, שהסתערה לעבר המחבל והשיבה לביקורת כשאמרה כי "המקרה של אלאור אזריה כלל לא עלה לנו לראש. החיילים לא ברחו והיינו דרוכים בשטח". 
"אני לא מסכימה עם הטענות שחיילים ברחו. היו שם הרבה נשקים וצוערים, אני לא צריכה שכולם יכוונו ויירו. יש שם ירי אחד על השני, זה היה יכול להיגמר באסון. רק אנשים בזווית מסוימת יכלו לירות. הביקורת היא לא נכונה, הדרך בה האירוע הזה תופעל הייתה הכי טובה שיש ואני מאוד שלמה עם הדרך שזה קרה", הוסיפה הקצינה. יש לציין עם הצגת הממצאים החדשים לא מתייחסים הבוקר לממצאים החדשים שהוצגו מנתיחת המחבל. 

הקצינה מאיה פלד. צילום: מאיר וקנין

 
המשטרה: אין ממצאים חד משמעיים

בתוך כך, מהמשטרה נמסר כי אין ברשותם ממצאים חותכים וחד משמעיים שיכולים לקבוע מה בעצם גרם למותו של המחבל הדורס.  "על פי נתונים שהועברו לידינו מהמכון לרפואה משפטית, בגופו של המחבל נמצאו שני קליעים, האחד של אקדח והשני של רובה M-16. אם אחד מהשניים גרם למותו של המחבל, אך אין לנו היכולת לקבוע באופן חד משמעי, ולצורך כך יש לבצע נתיחה מלאה בגופו של המחבל. אם יש למישהו תשובה בעניין, זה אך ורק המכון לרפואה משפטית", נמסר ממחוז ירושלים.
לדברי המשטרה, החקירה שהם ביצעו עסקה בעניינו של המחבל ומניעיו, ועד כאן עולה כי הוא פעל באופן עצמאי. "לא נמצאה תשתית של מעורבים, כל החשודים שהיו, שוחררו לאחר שעלה החשד כי לא ידעו ודאית שבכוונתו לבצע פיגוע".
חשוב להזכיר, כי בידי כוחות הביטחון (השב"כ) מצויים שני חשודים נוספים במעורבות בפיגוע, אחד מהם הוא אחיו של המחבל. השניים עצורים בחקירה לבירור הקשר שלהם ומידת מעורבותם בפיגוע האמור. 


ארבעת החיילים שנרצחו בפיגוע הדריסה. צילומים: באדיבות המשפחות